Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavvu


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det sa Pang så var lavvuen borte!!

Det var i hvert fall slik det føltes lørdag kveld da vi lå 4 mette mann etter et herremåltid bestående av hvalbiff,fløtepoteter,potetsalat,peppersaus og spansk rødvin!!

Vinden hadde sakte men sikkert øket på til sterk kuling kanskje mer i kastene. Vi hadde i løpet av kvelden gjenntatte ganger lempet mer sten og stokker på stormmattene og skulte stygt på mittstanga for hvert vindkast, I den forvissning om at dersom noe gikk galt var det den som knakk først,etter hva vi hadde hørt!!

Jeg hadde akkurat tatt frem gårdagens VG og lå å koste meg med en liten Cognac til kaffen, da det kom en vindkule som virket litt sterkere enn den forige. Jeg bøyde meg innstinktivt bort fra mittstanga. Da sa det Pang og på et Nanosekund var lavvuen borte og sekundet senere forsvant også Vg med vinden. Det ble helt stille noen sekunder før latteren brøt løs hoss tre av oss,mens den fjerde nøyde seg med et skjevt smil mens han holdt seg på panna der mittstanga hadde laget en fin rød stjerne!

Etterå ha samlet sammen de eiendelene vi fant i farten stappet det i sekkene begynte vi å se etter lavvuen eller rettere sagt restene av den. Stanga hadde vi allerede funnet og den var like hel! etter litt leting fant vi den i enden av en halvmeter bred og mange meter meter lang bit som viste seg å være stormmatte. Vi fikk med oss alt sammen og kom oss i le bak en stor sten noen hundre meter lenger bort!

Der fikk vi på et vis satt opp lavvuen i en halvsirkel inntil steinen og enkelte av oss fikk seg noen timers søvn den natta!

Vell i dag 2døgn etter sitter jeg å tenker tilbake og synes faktisk det var en artig og lærerik opplevelse.

Men hva skal jeg gjøre med lavvuen??? eller rettere sagt restene av den! Den var jo Helt ny!! Kun brukt tre døgn!

Lavvuen var en helspor karasjok 8-10manns kjøpt for 2 måneder siden!

Skadene er som følger Den er spjæret langs stormmattene rundt halve med unntak av 2 meter som er spjæret 5cm over stormmattene. pluggfestene sitter fast i stormmattene og lavvuen kan ikke brukes uten! Videre er et par bardunfester mitt oppe på duken revet i stykker og det er etparsmå rifter(1-2cm) rundt omkring!

Er det noen som vet om Helsport tar slike reprasjoner uten at det koster skjorta???

Jeg har utvidet reiseforsikring tror dere at den kan dekke noe??

Er det noen som har lignende erfaringer med lavvu?

Svar på denne melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Har lavvo selv, og bruker den aktivt. Har også andre telt som egner seg i storm, man må velge utstyr etter tur og værforhold.

Så for å si det enkelt Historien sier vel mer om brukerne, og valg av utstyr, enn om lavvoen i seg selv.

PIP Våkn opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så krass nå da Herr Gjest...Stakkarn har vel handlet Lavvo i god tro - og det at det begynner å blåse kan skje den beste. Selv med lang og solid erfaring i øpna landskap har selv ikke jeg helt kontroll på værgudene. Jaja - skulle tro at du kan komme et stykke med Helsport - selv om du etter kjøpsloven ligger heller dårlig an. Og for all del - får du penger tilbake så bruk dem ivertfall ikke på lavvo. Etter min mening har all verdens urbefolkning tatt feil. Lavvo er helt ubrukelig. Varmen går ut og røyken holdes inne. Ikke rart at de fleste brukerne er bitte små og med smale øyne. Selv bruker jeg lavvoen min kun til kaldrøyking av fjellfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.