strebus85 Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Nå før jakta jeg er på utkikk etter en bok om ryper. Det finnes mange, men hvilken er den beste? Siter
jakro Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Alt om rypa - Steen og Karlsen synes jeg er en greit forfattet bok som oppsummerer mye av dagens kunnskap. Noen av forfatterenes (les Steens) holdninger skinner selvsagt gjennom, eksempelvis med fuglehunder, men ellers er den fin. Hjeljords viltet - biologi og forvaltning er også god. Denne er mer altomfattende og inneholder alle viltartene i Norge, og kan anbefales om du er interessert i mer utover rypa. Er du interessert i interaksjonene mellom småvilt og rovvilt, og vil lære mer om hvorfor rypebestanden svinger som den gjør er boka småvilt og rovvilt av Smedshaug og Reimers å anbefale. Siter
Knut-Erik Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Jeg leser "Ryper og rypejegere" av Steen nå før min første jakthøst Den er ganske detaljert og går lenger enn rene jakttips. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.