Jeg velger å poste dette på en ny konto, fordi jeg er usikker på om såpass anerkjent og respektert bedrift som Helsport fortjener å assosieres med en mye brukt profil på denne siden. Jeg skjønner ikke saken, rett og slett. Kanskje jeg gir de for mye kred.
Saken er at jeg kjøpte telt og footprint fra de til mange tusen kroner i midten av november(15. nov, viser mailen). To dager etter mottar jeg noe skismørning, type klister og nåke attåt. Sender selvsagt sporenteks mail om fadesen de har begått. Null respons. De svarer jo aldri på mail, som alle vet. Finnes ingen nummer jeg kan bruke for å kontakte de. Hva gjør man da? Vil jo helst tro at det ikke er svindel og lureri, men en uheldig feil. Men når det da ikke er mulig å oppnå kontakt, er det ikke da en form for svindel? De har tatt imot mine penger, sendt drit i posten, svarer ikke på mail, og nå er de attpåtil utsolgt for teltet jeg tok meg råd til og følte dekket mine behov for alle fire sesonger i overskuelig fremtid. Det finnes ingen måte de kan tilfredsstille saken i mine øyne. Pengene tilbake er faktisk ikke godt nok når man har stått over både black week, black friday, førjulssalg for å vente på at Helsport skal fungere.
Anmelder man de? Forbrukerrådet? Kortreklamasjon via banken? Henger de ut på forumet og diverse godt befolkede friluftsgrupper på nett? Vil jo egentlig bare ha kontakt med de og få de til å rette opp i feilen de har begått, men kjenner tålmodigheten er cirka null og nada når de holder på slik.