Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk (minst 100l)


Anbefalte innlegg

Annonse

BEST avhenger av så mye mer enn bare > 100 liter... hva slags turer går du på? Hvor langt går du... :D

En 100 liters sekker kan bli gruelig tung eller akkurat passelig. Gruelig tunge sekker bør være pakkrammesekker som Norrønna recon pack eller Bergans powerframe. Passelig tunge sekker kan godt være anatomiske. De er bl.a. lettere, og du har MYE mer å velge i. Grensen mellom passelig og gruelig tung går et sted mellom 20 og 30 kg, tipper jeg, men her er det nok mange oppfatninger.

Jeg vet det er irriterende å bli svart på denne måten - men hvorfor MÅ sekken være over 100 liter? Hvis du skal f.eks. gå Hardangervidda på tvers vil du få en MYE mer behagelig tur om du velger utstyr som er såpass kompakt og lett at du klarer deg med f.eks. en 80 liters sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rusla med en alpinist på ryggen i snart 10 år nå. Den har vært brukt i minst 250 døgn og fungerer fortsatt greit. Har opplevd at glidelåsen på sidelomme har gått ett par ganger pga litt for mye i. Dette har bergans fiksa gratis. Anbefales! Den koster en del, (ca 3200) men i forhold til andre toppsekker er den rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du bergans viking/alpinist, så styr unna den med rulletopp. det er faktisk ganske upraktisk! 130L er visstnok 100L om du tar av sidelommene. tipper den er 150L med sidelommer og lokket høyt hevet...

hva trenger man stor sekk til? man har med det vanlige, og så kommer f eks fotoutstyr eller klatreutstyr i tillegg... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.