Gå til innhold
  • Bli medlem

Blefjell nå?


tebein

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Jeg tok sjansen og karret meg i går noen hundre høydemeter opp til Eirksbu-området. Hadde litt problemer med å finne en duganes teltplass, men fant til slutt noen snøfrie kvadratmeter.

Det var ca 60 - 40, snø - barmark, oppover mot 900 moh. Vannene var isbelagte stort sett over det hele, med unntak av ca 4x4 meter ved innos og utløp. Det var tydeligvis nok for fisken. I det ene vannet (husker ikke navn) gikk fisken rolig og bedagelig å supte i seg noe som lignet myggklekkere og små grønne fluer. Fikk 2 spreke 350-grammere på land og mistet et par til.

Det var en nesten ufattelig kombinasjon av is, snø, varmt vær, bar overkropp og fisk i steikepanna. Det som var nesten mer utrolig, var at det kun vaket i de øvre vannene. Vann ned mot 700-800 moh var tilnærmet isfrie og der kunne jeg ikke se noen overflate-aktivitet.

Snøen var imidlertid ikke helt råtten, så man kunne fint gå på den. Men på turen ned igjen i dag var det blitt mye mykere. Forholdene forandrer seg fort med slike temperaturer.

Jeg vet ikke helt om jeg skal si at det er i full gang, eller om jeg hadde dritflaks. Men sannheten er at jeg hadde en helt fantastisk tur til fjells.

Takk for tilbakemeldinger forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.