Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting på Hårteigen - tips?


TrondC

Anbefalte innlegg

Skal gå Hardangervidda på tvers med en kamerat i midten av August (Solheimstulen til Kinsarvik). Hårteigen er ett av målene på turen. Dersom værgudene er med oss vurder vi å overnatte i fjellduk på toppen. Må være fantastisk å få med seg solnedgang/soloppgang der oppe fra. Noen som har gjort noe tilsvarende og vet om det er greit å finne seg en plass som er brukbar :wink:

MVH

Trond C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi så ikke akkurat etter muligheter for overnatting når vi var der, men inntrykket er at det er veldig steinete og ujevnt over det hele. Men det skulle nok være muligheter for å slå seg til med en fjellduk, om ikke annet. Fin ide forresten med å prøve på en overnatting der, artig å høre hvordan det ender opp til slutt - og hvor komfortabelt og horisontalt det var mulig å få lagt seg til. Skulle gjerne ha prøvd det samme en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, overnatting på Hårteigen går utmerket TrondC!

Har ikke gjort det selv desverre (selv om jeg har vært der noen ganger), men dette MÅ dere gjøre.

Tror kanskje dette kan være norges svar på Killimanjaros soloppgang, og de bildene sitter godt lagret på netthinna.

Kom med turrapp og bilder fra sol-ned-/oppgang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Vi overnattet på toppen av Hårteigen 23-24 juli i år, og det var ikke noe problem. Det finnes mange steder å legge seg på toppen, og vi fikk til og med slått opp teltet rett ved varden! Vi var veldig heldig med været, for det er selvsagt et værhardt sted. Håper dere får det like fint!

Dere har virkelig noe å glede dere til, for overnatting på Hårteigen var en fantastisk opplevelse! En nydelig solned- og oppgang!

God tur!

post-4103-133474559537_thumb.jpg

post-4103-133474559588_thumb.jpg

post-4103-133474559637_thumb.jpg

post-4103-133474559688_thumb.jpg

post-4103-133474559735_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et lite vann rett nedenfor varden. Men det var såpass lite at jeg ser for meg at det fort kan tørke ut.

Vi bærte med oss vann opp, og jeg vil nok anbefale andre å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.