Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellfiske tips


krb

Anbefalte innlegg

Annonse

Litt tidlig i fjellet enda.. Foreløpig er marka bedre.

Vil forøvrig slå et slag for fisket i Rendalsfjellene. Mistra, Rena, Sølna og Femundselva er fantastiske fiskeelver, og det er godt fiske også i vannene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig i fjellet enda.. Foreløpig er marka bedre.

Vil forøvrig slå et slag for fisket i Rendalsfjellene. Mistra, Rena, Sølna og Femundselva er fantastiske fiskeelver, og det er godt fiske også i vannene.

Hva bør jeg tenke på hvis jeg velger Femund da? Tenker spesielt på klær, telt etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer en tur på fjellet, men vet ikke hvor.

Har du noen gode tips til hvor jeg kan reise?

Ønsker ikke reise så veldig langt, bor forresten ved Gardermoen.

Kjenner du Åstdalen?

Siden du bor ved Gardermoen skulle ikke dette være noen amerikareise.

Kjør til Brumundal og mot Åstdalen derfra.

Flott område i Ringsaker kommune med teltplasser og muligheter for fiske i elver og vann, både høyt og lavt.

Om jeg ikke husker helt feil var Åstdalenområdet barndomsparadiset til Thor Heyerdahl?

Sjekk denne for kart: http://www.rondanestien.no/index.php?fo_id=1884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åstdalen er finest nord for ringsakergrensen, altså i øyer kommune. (Tor Heyerdahls familie hadde hytte ved Hornsjø i Øyerfjellet) Elva er nydelig. Ble tatt ørret på 3,5 kg der for et par år siden. Stor fisk kan forekomme i sideelvene lyngåa og øvreåsta også. Har selv fått mange fine ørret på 500-1000g i dette området. Lyngåa er fin å fiske i hele vegen inn til lyngen. Mark eller ørekyte (ørekyte fanget i samme vassdraget og som brukes død)fiskes aktivt med lett utstyr helst uten søkke. Kona mi tar også mange pene, på spinner, en venn av meg bruker liten sluk og haler i land fin fisk! Mange muligheter altså. Sett av en helg og camper langs elva underveis. Vegene pleier vanligvis å åpne til garnfiskinga begynner 10 juni. Fiske med stang er tillatt fra 15 mai. Fiskekort kjøpes der du betaler bompenger. Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du Åstdalen?

Siden du bor ved Gardermoen skulle ikke dette være noen amerikareise.

Kjør til Brumundal og mot Åstdalen derfra.

Flott område i Ringsaker kommune med teltplasser og muligheter for fiske i elver og vann, både høyt og lavt.

Om jeg ikke husker helt feil var Åstdalenområdet barndomsparadiset til Thor Heyerdahl?

Sjekk denne for kart: http://www.rondanestien.no/index.php?fo_id=1884

Nei kjenner ikke til det, men søker nå litt rundt. :?:

Takker for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei. Sent ute med svar ja... Har ikke vært inne her på ei stund. :roll:

Eldåa er ikke noen bra fiskeelv. Grunn, steinete og stinnt av og kjerr. Forsøk heller i elver som Moksa, åsta, gjæsa eller lyngåa. Er du glad i snik-fisking i bekker og loner så er liendbekken, moksjøbekken og rautjønnsbekken fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.