Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken dunsovepose til vintersbruk (http://www.backcountry.com/)


svas

Anbefalte innlegg

Skal over dammen for blandt anent å kjøpe meg en sovepose. Har hatt en syntetisk Tyin Elite i 20 år som ha vært knall, men med tiden holder den ikke like godt på varmen, den veieer 6 kilo og tar opp halvparten av plassen i sekken. Jeg skal derfor ha meg en ny! Det skal være en vinterpose, da jeg allerede har sommerpose. Den skal være med dun fordi den da er lett og varm. Men hvilken jeg skal velge vet jeg ikke.

Kan de av dere som har peil på dette ta en titt på siden nedenfor og komme med tips til hva som er bra?

Vintersoveposer fra http://www.backcountry.com/

- Hvor lang burde posen være? Jeg er 180 cm og veier 70 kg.

- Hvilken form bør den ha?

Kjøper gjerne et kjent merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 184 og bruker long på min sommerpose fra Marmot. Personlig ville jeg valgt det samme på vinterpose. Alltid greit å ha litt plass for klær og sånn i fotenden. Men dette er vel individuelt. Med dine 180 går du vel kanskje akkurat ned i en "regular" og har relativt god plass i en "long".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 177 og toucher såvidt med tærne i enden på min marmot regular pose.

Det er mulig det er forskjeller på posene, jeg har en Lithium, men hvis du ikke har sjansen til å prøve ville jeg nok kanskje godt for long.

Mulig du akkurat går i en regular pose, men det blir jo litt smak og behag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte denne http://www.backcountry.com/store/MTB0043/MontBell-America-Inc-UL-Super-Stretch-Down-EXP-Hugger-Sleeping-Bag-20-Degree-Down.html på postordre for en stund siden. Har ikke fått prøvd den i særlig kaldt vær ennå men ligge komforen er meget bra. Jeg er godt voksen og 190 på strøpelesten og har derfor lang versjon. Det beste med denne posen er den flekser etter kroppen og den føles derfor ikke som en tvangstrøye.

Kan abefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Mama!

Jeg hadde en Moonwalker IV, den var for kald (,stor og slitsom å få i trekket....).

Tok sjansen på en dunpose, en Marmot Col EQ long.

Hellige jul for en nydelig pose. Sov i 25 minus på Hardangervidda, lå i bokseren i posen og var god og varm.

Lett og komprimeres godt.

Det er nesten vakkert å se posen når man tar den ut av trekket og legger den inn i teltet: Den blåser seg opp og blir en nydelig dunorige.

Oh Mama!

Kapt11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.