Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sovepose er best? (vinter)


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal jeg kjøpe ny sovepose, en som jeg kan bruke om vinteren utenom de aller kaldeste nettene. Er usikker på hvilket alternativ som er best, tror både Ajungilak Tyin Winter og Helsport Isfjorden er gode alternativer. Har noen erfaringer med disse soveposene, eller andre tilsvarende? Og er det noe med at Ajungilakposene er smalere enn Helsport sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Tyin vinter og er strålende fornøyd! Den er tung og diger i sekken, men jeg vil også helst ha fiber, og da må man akseptere å bære litt... Har ligget i posen i bare underbukse og t-skjorte ganske langt ned på temperaturskalaen. Den er romslig nok til å kunne ha klærne nedi, så de er varme og tørre om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tyin Winter fra den gang da Ajungilak var Ajungilak og ikke hadde Mammut stående bak. Er kjempefornøyd med den. Har sovet i den i temperaturer såpass langt under komfortgrensen(ekstrem også forsåvidt) at jeg knapt vil tenke på det og den holdt. Dvs. direkte behagelig var det ikke men jeg fikk da sove på et vis... Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert flere som er bedre en disse, men bør nevnes. Har selv en Helsport Juvass som jeg er fornøyd med. Dama kjøpte en Helsport Galdhøpiggen, dette er en pose en blir glad i :wink:

Den har så mye dun/fylde ved hoderegionen at den er en fryd å ligge i, absolutt verdt å slenge seg ned i på butikken å teste, pass på at du ikke sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tyin Winter fra den gang da Ajungilak var Ajungilak og ikke hadde Mammut stående bak.

Et spørsmål:

Er det forskjell på disse posene før/etter Mammut kom inn i bildet? Er de blitt bedre/dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på det varmeste anbefale Mountain Equipment Moonwalker 5. Er ikke dun, men en særdeles godt teknisk etterligning. Har sovet godt i 28- med bare et z-lite liggeunderlag. Vet den har blitt veldig populær blant nordpolen- og grønlands ekspedisjoner også...

Men det skal sies at det kan være ett herk å få den inn i den originale pakkposen...kjøp derfor Helsport sin største. Ja, så koster den jo også 3999,-...ikke den billigste altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

Er det forskjell på disse posene før/etter Mammut kom inn i bildet? Er de blitt bedre/dårligere?

Hvis de har forandret seg noe i det hele tatt, har de hvertfall ikke blitt noe dårligere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sa ikke noe om de hadde blitt dårligere.

Var mer ment som et lite Norgespatriotisk utspill for få fram at jeg ikke hadde prøvd nyeste utgave, hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe en fra dagens produksjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.