Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengste og kjipeste oppoverbakken i Nordmarka/Oslo-området


Erik

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forslag til hvor jeg finner den lengste og kjipeste oppoverbakken i Oslo-området. Jeg skal bruke den til trening.

Er det Korkertrekkeren som gjelder? (Jeg synes ikke denne er noe særlig bratt og skulle gjerne hatt noe enda kjipere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en del muligheter i Sørkedalen. Fra Sørkedalen skole/Elveli hestesenter går jo skiløypa til Kikut bare oppover de første 4-5 kilometerne.

Skiløypa om Smedmyrkoya, de såkalte "Gopletjernsbakkene" er også rimelig heavy. :):wink:

Du kan jo også bruke Wyllerløypa, Tryvann-opp-løypa, Skullerudstua-Fjellstadbakken (Østmarka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du skal sykle eller jogge. På sykkel er Sørkedalen skole-Gopletjernsåsen temmelig solid, evt Sørkdalen skole-Heikampen.

Til fots er vel Mobekken-Mellomkollen eller Skar-Mellomkollen kraftige saker. Begge er i underkant av 400 høydemeter. Tømtekleivene helt opp til Rødløkkollen er også ganske tung. Hønefoten-Fagervannsåsen er litt færre høydemeter men bratt og temmelig sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag begge to.

Jeg burde kanskje ha presisert at jeg skal gå på bena og med 15-25kg sekk på ryggen. Desto brattere og desto flere høydemeter jo bedre er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forslag til hvor jeg finner den lengste og kjipeste oppoverbakken i

Erik da, motbakker er jo gøy 8) Ingenting er som en lang og seig motbakke :shock: Det virker som Carl Fredrik og Panda har svart deg godt, skjekk denne linken, nye motbakkeløpet i Oslo: www.tryvannopp.no. Men det er kanskje noe lenger og roligere du tenker deg som en kan jogge??

Skal snart legge ut en ny film på youtube; Askers lengste sammenhengende motbakke på sti, den kommer... Fra Hvalstad/nederst i Skustadgata og opp på Skaugumsåsen. Er gunstig for langintervall for Skåla Opp trening selv om det ikke er like langt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den aller lengste sammenhengende motbakken i Nordmarka er fra Steinsfjorden og opp på Gyrihaugen. Bratt er den også og med unntak av et par hundre flate metre langs et lite vann på 600 meters høyde er det oppover absolutt hele tiden. Samlet høydeforskjell er vel rundt 550 meter. Det burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Skal snart legge ut en ny film på youtube; Askers lengste sammenhengende motbakke på sti, den kommer... Fra Hvalstad/nederst i Skustadgata og opp på Skaugumsåsen. Er gunstig for langintervall for Skåla Opp trening selv om det ikke er like langt :D

Filmen er ute, se signatur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.