Gå til innhold
  • Bli medlem

fisk i finnemarka


tonymakkaroni

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!!! Er egentlig drammenser og har fisket mye der inne. Jobbet også på DOFA og har båret mye fisk inn i marka...har en viss forkjærlighet for Lelangen. Har også fått mange ørret i Glitre....tidlig på forsommeren!!! På Panther Martin...svart og gulprikket.. Prøv også Langvann... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mange fine plasser å fiske i Finnemarka!!!

Opp fra Drammen har du bl.a Tverråsvannet og Vakkertjern som huser pen fisk. Ellers så er det jo kanon å kjøre opp fra Vikersund inn til Svarttjern, og gå inn til Lunaas. Fin lita hytte som er oppe for alle året rundt. Derifra er det mange gode fiskevann :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen fine ørretter i Gurivann som ligger noen hundre meter langs en vei vest for Glitre (mot Åmot siden). Ellers har Finnemarka veldig mye fin fiske. I det hele tatt; Finnemarka er grovt undervurdert.

Jeg drev med isfiske på Garsjøen for tyve år siden. Jeg og en kamerat (som senere labbet opp til Nordpolen) gikk på ski fra parkeringsplassen, fisket på Garsjøen og deretter gikk på ski over Storsteinfjell ned til Lierbyen og bussen igjen. Faktisk en god tur som du burde prøve om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Jeg har registrert alle fiskevannene i Finnemarka her, med kart, fiskeinformasjon og noe informasjon om fiskekort:

http://www.finnemarka.com

Nettstedet er ikke helt komplett ennå, men jeg er i dialog med fylkesmannen i Buskerud (ved fiskeforvalteren), som er veldig positiv til tiltaket og har noen innspill til forbedringer.

Tommel opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.