Gå til innhold
  • Bli medlem

Utenlandske nettbutikker


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har benyttet et par dager til å gjennomgå alt utstyret, slik at jeg er klar til sommeren. Imidlertid er det en del småting som mangler eller er ødelagt, som jeg må handle inn. Hver for seg er det ikke mange kronene, men oppsummert blir det fort en tusenlapp eller to.

Uansett, jeg lurer på om — eller hvor mye — det er mye å spare ved å handle utstyr fra velassorterte nettbutikker i utlandet når frakt, toll, osv. er lagt til. Hvilke nettbutikker anbefales? Ideelt sett ser jeg etter nettbutikker som (helst) tar Diners og sender utenlands, men jeg kan vurdere løsninger som JetCarrier.

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har BARe hatt gode erfaringer med Moosejaw, rask og politelig levering. I tillegg kan du sende pakken som "gave" slik at du slipper litt i tollen :wink:
Sender moosejaw som gift hvis du spør om det? Trodde amerikanske sjapper pleide å være rimelig nazi på det, pga lovverket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale REI.com, Backcountry.com, Sport-Conrad.de og MEC.ca. Jeg har handlet et titalls ganger hos førstnevnte, og aldri hatt problemer. Sport-conrad har utrolige priser på ski på sensesongen. Andre europeiske butikker som Barrabes.com (spania) og Telemark-pyrenees.com (frankrike) er dyrere for tiden i forhold til de over dammen pga dollarkursen. Husk at ikke alle merker sendes til europa fra alle butikker, for eksempel North Face, Cascade designs (bl.a MSR), Arc'teryx og noen flere store. REI og sport-conrad sender ikke varer som gave såvidt meg bekjent. De andre vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender moosejaw som gift hvis du spør om det? Trodde amerikanske sjapper pleide å være rimelig nazi på det, pga lovverket?

Sto som alternativ da jeg kjøpte sist gang... Kunne sette valgfri til/fra og en hilsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sto som alternativ da jeg kjøpte sist gang... Kunne sette valgfri til/fra og en hilsen :lol:

Dette prøvde jeg også nylig, krysset av på "gift", men funker det? Slipper man all toll/moms? Jeg venter fremdeles på pakken med teltet mitt, bestilte i forrige uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prøvde jeg også nylig, krysset av på "gift", men funker det? Slipper man all toll/moms? Jeg venter fremdeles på pakken med teltet mitt, bestilte i forrige uke..

Forhåpentlegvis ikkje. Eg er ikkje spesielt interessert i å betale for din toll/moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forhåpentlegvis ikkje. Eg er ikkje spesielt interessert i å betale for din toll/moms.

Det slipper du også å gjøre, for jeg måtte betale momsen likevel. På regningen som låg inni pakken sto det verdi på 0$, men på lappen som var klistret på utsiden av pakken var det oppgitt reell verdi. Så jeg måtte betale 25% moms. Det som likevel er irriterende, er at posten tar 199 kroner i gebyr i tillegg.

Men det står også oppgitt en "SDR-verdi", som er litt over halve verdien. Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.