Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på sekk.. (Osprey Argon 70 vs 85)


Peros

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny Osprey Argon ryggsekk.. Planen var å gå for en 70L, men jeg ser nå her at vektforskjellen på en 85L er så veldig liten (snakk om 100 gram) at det kanskje kunne være like greit å gå for den (da kan jeg antagelig ha alt inni sekken, inkludert fiskestang og liggeunderlag, og har også litt bedre fleksibilitet hvis den skal benyttes på eventuelle vinterturer).

Det det i bunn og grunn faller på for meg er hvor bra Argon 85L oppfører seg når den ikke er helt full.. hvor bra er kompresjonsstroppene? Har noen erfaringer med denne sekken på dette?

Andre innspill tas også imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osprey har valgt å legge mye av komprimeringen av sekkene sine i front av sekkeposen, i tillegg til noe stramming på sidene. Dette funker ganske greit, så jeg tror nok du vil klare å pakke sekken "tight" selv når den er halvfull. Frontstroppene kan også ved veldig tom sekkepose strekkes helt over på den ene siden i en konfigurasjon Osprey kaller "tvangstrøye". Dette funker, men frontlommen blir ubrukelig.

Frontlommen er også litt vrien å komme ned i selv om du strammer normalt. Det er veldig synd, for Osprey lager ellers veldig gode sekker. Men her er det en eller annen luring som ikke var så lur som han trodde som har fått lov til å bestemme for mye :confused: Har selv akkurat kjøpt en 70 liters Aether, og det er en kongesekk. Men på lengre turer må den nok vike for en Bora95 fra Arc'teryx. Da trenger jeg nemlig litt flere liter om jeg ikke vil ha altfor mye hengende utenpå sekken!

85 liter høres veldig fornuftig ut, for neste trinn -110 liter- kan nok bli litt for mye!

God tur!

Er det ikke fantastisk med snøvær 17. mai i Oslo?! Hva skjedde med global oppvarming? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.