Gå til innhold
  • Bli medlem

Folldalen


Smygoll

Anbefalte innlegg

Har vært på toppen av Snota på ski 3 ganger i vår, og må si at det virkelig ga mersmak! Har derfor planer om en ukes tur i dette området i sommer.

Er det flere topper bortsett ifra Snota som kan nås med utgangspunkt ifra gråhaugen?

Har tenkt å ta med fiskestanga på tur, hvordan er det med fiskemuligheter i dette området, og hvor får man kjøpt kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke så veldig kjent, men ut fra gråhaugen er det jo overkommelig å komme seg til trollheimshytta, og derfra har jo dnt stier i øst & vest (og sikkert alle andre himmelretninger også) - da er du jo nær folldalen (du så sikkert tv programmet, det meste filmet fra stier og områder like ved trollheimshytta) og det jeg synes må være gode elvestrekninger for å fiske ørrett i. (mulig de selger fiskekort på trollheimshytta???? - noen som vet??) toppturer? tja trollhetta er å anbefale! sikkert noen fra oppdalsdistriktet på dette forum som er bedre kjent enn meg!!

men din beste hjelper er jo kartet!! god tur i ett veldig flott område!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Er det flere topper bortsett ifra Snota som kan nås med utgangspunkt ifra gråhaugen?

Har tenkt å ta med fiskestanga på tur, hvordan er det med fiskemuligheter i dette området, og hvor får man kjøpt kort?

Jo, fint i området, tenker i farten på Ura, Tinnfjelle og Bolmen, men det er i neste dal _mulighetene_ ligger. Send meg gjerne PM, eller skal vi ta de her? 8)

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=3118&g2_imageViewsIndex=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Har vært på toppen av Snota på ski 3 ganger i vår

Igår - 22-mai - så Ura slik ut. Til høyre i bildet Gaddfjellet, til venstre Trollhøttta.

Snøen var jo fin å gå på, men no ligg det 10-20 cm nysnø oppå, laus - bottenløs - "slush"!

post-511-133474545926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fint område det her. Vi var på samling i Rindal i forrige uke og hadde noen fine skiturer på skøyteski i området.

Første dagen (16. mai) i retning Snota fra Gråsjødemningen (gikk ikke opp fordi vi bare hadde langrensski og litt drikke med oss), andre dagen (17. mai) hadde de andre intervaller oppe ved Ura, men jeg var litt groggy så løp bare en tur fra Rindal sentrum. Fint det også...

Skulle det være av interesse har vi skrevet litt og lagt ut noen bilder på http://www.ski-o.com/2008/05/eksotiske-norge-hurra-for-naturen/

Edit: Vi så forresten både ryper og reinsdyr på turen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Edit: Vi så forresten både ryper og reinsdyr på turen vår.

Greie bilder du, har alltid lurt på hvorfor turbilder kun består av masse menneskebilder, og ingen av fjella som dere måtte ha sett ?

Men det er nå min sære interesse da 8):cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greie bilder du, har alltid lurt på hvorfor turbilder kun består av masse menneskebilder

Hehe, har nok haugevis med bilder uten mennesker på fra den turen. For min egen del pleier jeg å foretrekke bilder uten mennesker. Men når vi valgte ut bildene her var det mest for å gi et intrykk av hva vi dreiv med på samlinga. Uansett er kanskje ikke tre portrettbilder på rad det mest spennende.

Dessuten som fotograf på treningstur gjør man det som er enklest, vanskelig å ta seg tid til å komponere de flotteste bildene når man skal henge på... Tar jo tid bare å få speilrefleksen opp og ned i sekken.

Edit: Men når vi oppdaga reinsdyra forbanna jeg det at jeg hadde lagt zoom-objektivet igjen på rommet.

post-2293-133474545937_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.