Gå til innhold
  • Bli medlem

Turmat misforståelse?


gremlin

Anbefalte innlegg

:D Hei matglade turvenner!!

Jeg har flere ganger på dette fortreffelige forum kommet over noe jeg tror er en sammenblandig av Adventure Food`s produkter og "Turmat". Den billige frysetørrede maten som ble solgt på Rema rundt påsketider er da ikke Adventure Food?? Den heter ganske enkelt "Turmat" og eneste navn på posen som leder til produktets opphav er: HomeDesign AS - Kristiansand, noen som kjenner til dem? (kanskje de bare har designet posen, ikke maten??)

Jeg kjenner ikke til adventure food, men kikket innom nettsiden deres og ser att de har en helt annen logo på sine produkter.

Vedlagt to bilder av de posene jeg kjøpte på rema, så får dere som kjenner adventure food avgjøre!

prøvesmakte en pose pasta bolognese og kom vel ikke akkurat i noen halleluja stemning, men jeg skal da også skynde meg å innrømme att jeg har spist vondere mat :D

post-3769-133474540059_thumb.jpg

post-3769-133474540064_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte inn alle variantene av Remas Turmat for en liten test. Kylling Karri vil jeg si var ekkel. Pasta Bolognese var helt grei, Pasta Carbonara vil jeg si var på grensen til god. Den siste - Pytt i Panne - var og helt OK, i hvert fall etter jeg tilsatte litt chilisaus. Konsistensen på rettene var litt annerledes enn Real, men jeg tror kaloriinnholdet er omtrent likt. Hvis man er på trangt budsjett er noen av rettene helt klart ok alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har merket å si? Når man velger å dra med seg enten "real turmat" (drytech), "adventure food" eller "turmat" er det fordi maten skal være lett og ha riktig kaloriinnhold/næringsinnhold i forhold til aktivititet. skal man ha med seg god mat får man dra med seg en biff eller fiskestanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) nei merket har ingen ting å si, sjøl bruker jeg sjelden slike frysetørrede retter. har som regel ei pakke i sekken som nødproviant.

Men mitt spørsmål var er "turmat" og adventure food det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops.....mulig at jeg har vært ute med kjeften her. Så bare at noen andre hadde kjøpt Adventure på Rema, samt at selve embalasjen er påfallende lik. Men som gremlin påpeker - etiketten er faktisk forskjellig. Noen som vet om dette er to forskjellige produkter, eller samme produkt med forskjellig brand/etikett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.