Gå til innhold
  • Bli medlem

Batteri til digitalkamera (Panasonic DMC-FZ7)


Kattugla

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et digitalkamera av typen Panasonic DMC-FZ7 for et par år siden. Ser ut som om kameraet ikke selges lenger, tenkte derfor å sikre meg et reservebatteri (Panasonic CGR-S006E) før disse også tas ut av produksjon. Har funnet en nettbutikk som selger et batteri som passer (Kina-produsert, ikke original, piratkopi?) http://www.altitec.no/product_info.php?products_id=2706 .

Kan dette anbefales, ..eller finnes det bedre/billigere typer? Er et batteri et batteri eller er det kvalitetsforskjeller mellom produsentene? Hvor holdbar (år) er sånne digitalkamera-batterier, er det noen som vet noe?

Takknemlig for svar.

Kattugla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet kamerabatteri fra e-bay og finner det du trenger til 6 dollar. Om du legger til 12 dollar i frakt så blir det - billig ;)

Legg merke til at du kan finne batterier med større kapasitet enn de du bruker normalt. Disse batteriene er kanskje ofte dobbelt så store men det er kjekt på lange turer uten tilgang til lader. Om du ser på kameraet vil du se at du kan dra ut søkeren for å kunne bruke større batteri på det. Jeg bruker sjelden skjermen - for å spare batteri på lange turer. Har ikke noe negativt si om Kinabatterier, men så har jeg heller aldri handlet originale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet kamerabatteri fra e-bay og finner det du trenger til 6 dollar. Om du legger til 12 dollar i frakt så blir det - billig :)

Legg merke til at du kan finne batterier med større kapasitet enn de du bruker normalt. Disse batteriene er kanskje ofte dobbelt så store men det er kjekt på lange turer uten tilgang til lader. Om du ser på kameraet vil du se at du kan dra ut søkeren for å kunne bruke større batteri på det. Jeg bruker sjelden skjermen - for å spare batteri på lange turer. Har ikke noe negativt si om Kinabatterier, men så har jeg heller aldri handlet originale :P

Takk for gode tips.

Kattugla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.