Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste frystetørrete mat


madsemann

Anbefalte innlegg

I disse eksamenstider har jeg vurdert å ta med frysetørret mat for å ha kjappe middager på skolen. I den forbindelse lurer jeg på hva som er den billigste frysetørrete maten. Real turmat er jo ganske dyr, mens XXL selger adventure food for en rimeligere penge (30 kr)

Er det noen som vet om billigere frysetørret mat enn dette, og hvor får man i så fall tak i det?

Jeg lurer også på SF-9 (mer til tur enn på skole) som jeg har lest om i en del tråder. Er denne forsatt i produksjon/tilsalgs. Jeg har sett litt på www.compact.no men finner ikke noe om den.

Hvor får man kjøpt denne og hva koster den?

Takker for alle svar!

Hilsen Mads

Edit: legger ved en link til test av frysetørret mat http://www.kastloss.no/tester/article177829.ece?side=2#img

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De solgte Adventure Food på enkelte Rema-butikker til kr 39,-(eller var det 31,-?). Testet en pakke på isfisketur - noe kyllingsaker (Chicken Curry??). Smakte langt fra Thaimat og den kan ikke måle seg med Real på smak. Jeg synes også det var mindre i pakken. Samtidig dør man neppe, hverken av smaken eller underernæring - og det var veldig billig. Har ikke forsøkt noen av de andre pakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste alternativet er Mr Lee i en sånn kopp.. Jeg bruker dem til og med på fjellet av og til.. Så er det bare å rigge den opp med hva du vil. F.eks litt skinke, noen biter skårede grønnsaker, et rått egg, og du har et måltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventure food er jo ganske godt! Og hvis du får dem for 30 kr stykk, tror jeg ikke du finner noe billigere...

Aldri mer Adventure food for min del. Både smakløst og kvalmende på samme tid, og jeg ble "tvunget" til å spise alle varianter etter å hamstret inn flere poser til en langtur.....

Forøvrig smaker nudler fysjom, men med litt spekemat/mårpølse iblandet blir det faktisk mer enn nok spisende. Og jeg elsker nudlers lette og firkantede pakkeform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på SF-9 (mer til tur enn på skole) som jeg har lest om i en del tråder. Er denne forsatt i produksjon/tilsalgs. Jeg har sett litt på www.compact.no men finner ikke noe om den.

Hvor får man kjøpt denne og hva koster den?

Ta en tlf til 56 30 35 00 så fikser de SF-9 kjapt til deg.

Compact AS.

Supre og billige saker på tur dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja runegutt123, det er den berømte og for mange forhatte "sponplata" :wink:

Jeg syns faktisk den er veldig ålreit jeg.

Nå er den kommet med, tja er det tørket rosinbiter?? (klar over at rosiner er tørkede druer;)), som gjør den enda bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheeesus. Får krøll på tarmene bare ved tanken.

Spesielt den hvite som var med i stridsrasjonen, var konsekvent litt harsksmak av.

Den brune derimot smakte greit nok.

Synes uansett dette og frysetørret mat som hverdagsmat høres litt kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ta en tlf til 56 30 35 00 så fikser de SF-9 kjapt til deg.

Compact AS.

Supre og billige saker på tur dette!

Jeg bestilte nettopp en ny kartong. Enig med Håvard at dette er supre saker.

Prisen har steget over 50% siden sist høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere på "død og liv" bruke den der dyre, tildels dårlige og smakskjedelige ferdigmaten?

Jada, Real er ok det, Adventure smaker det samma om det er torsk eller Stroganoff og gamle stridsrasjoner er ment for strid=ekstreme situasjoner uten noen annen mulighet i hele verden...

Hvor i alle verdens dager er det blitt av livsnyterne blant turfolk? De som (som meg) gjerne liker at maten smaker godt i tillegg til at den metter, og at man lett kan sette sitt eget preg på et gurmetmåltid på høyfjellet??

En favoritt: 1 pose TORO Kjøøtsuppe, 1 pose potetmos og noen små strimler tørket viltkjøtt: kok opp suppa med det tørka kjøttet og bland inn potetmosen når det er varmt, og vips: En genial, billig og KJEMPEGOD viltmlapskaus... Pris? Tja, 25 spenn tenker jeg? Maks 35...

Og hva er galt med TORO Tomatsuppe med makaroni? Tilsett en pakke nudler i denne, og det er mer enn godt nok til lunch, pris: maks 20 spenn... Smak? Vesentlig bedre enn ALT frysetørret...

Men, men...gjør som dere vil, mens jeg NYTER maten i fjellet...

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte nettopp en ny kartong. Enig med Håvard at dette er supre saker.

Prisen har steget over 50% siden sist høst!

Datt i bakken nesten når jeg hørte denne prisen selv, men det ble nå bestilling uansett. Ingen som kan matche disse på en lengre tur om sommeren som lunsj. Hvis det finnes, vær vennlig å legg ut info her! :D

Men ~60% prisstigning er råttent! Fy på compact!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mitt problem er at jeg har begynt å bli lei av frysetørret mat. Før i tiden så LIKTE jeg det faktisk og kunne basere meg kun på det på langturer (alle måltider). Nå, etter flere års jevnlig konsum, merker jeg at det begynner å by meg imot. Det er et PROBLEM! Ikke faen om jeg gidder å kokkelere med masse ingredienser, vaske opp etc. Faktisk så er det bare Reals lapskaus jeg synes smaker OK for tiden. Høres ut som om det er flere i min kategori her inne og må jo innrømme at det er en smule patetisk å spise så mye frysetørret mat, men det er jo så sinnsykt enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.