Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT med kommersielt Vinjerock-samarbeid


Anbefalte innlegg

http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=14268&fo_id=15

Her er det offisielt: DNT og Vinjerock samarbeider kommersielt. De tjener penger samtidig som de ødelegger fjellet. Gratulerer.

DNT om seg selv:

"DNT arbeider for å fremme et enkelt, aktivt, allsidig og miljøvennlig friluftsliv og for å bevare natur og kulturverdier"

Nuvel... dette hadde nok vært mer sannferdig:

"DNT arbeider for å tjene mest mulig penger. For å nå dette målet utnytter vi og nedbygger vi naturen på alle tenkelige måter, og vi knytter oss kommersielt til andre aktører som også jobber for å tjene penger på naturens bekostning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at DNT støtter en slik festival, og det er riktig som du sier at DNT som folk flest og mange politiske partier er ofte uærlige. Om DNT skal bevise sine visjoner og verdier er kanskje ikke Vinjerock den beste "maskoten" å framvise!? Selv er jeg av den typen som synes Vinjerock ikke er noe særlig, men det er greit såfremt det ikke lages ytterliger festligheter i fjellheimen. Vil vi ha folk i fjellet på den måten kan de likesågodt ha konserten ved Losby som ligger nær skog og friluft. Skogen virker også mer lyddempende for omstendighetene.

Jeg forstår at en ikke kan flytte karnevalet til ut i desember, lavsesongen. Det er kaldere kvelder, men mindre folk. juli/august er mange rundt Eidsbugarden for å nyte naturen. Ikke alle kan ta seg fri når dem vil. Jeg er i Jotunheimen en uke i året, i år tenkte jeg å tilbringe noen dager rundt Fondsbu og hvis en fin værlomme smetter inn rundt VR skal jeg telte i Koldedalen. Rock, mange delte meninger om denne typen muskikk. Ironisk nok er det at jeg hører på musikk (litt rock) når jeg trener, men fjellturer forbinder jeg litt mer med ro, kultur, kjærlighet og nytelse. Ikke rock :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.