Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hang etter skiene i tre timer"


Anbefalte innlegg

Annonse

Hmm.. mannen må jo ha fått litt blod i hodet og ubehag deretter. Snakker om flaks. Finner det lite sannsylig at dette kan ha vært i det vanlige tråkket med skispor som går oppover mot Bjørneskardet på våren. Men dette er jo et lite varsko over at selv Smørstabbrean på våren kan ha partier som man ikke kan stole blindt på. Vet at det er mer og tydligere sprekker noe lengre nord på breen for det omtalte skitråkket. Men hvor det skjedde blir jo bare spekulasjoner, men hadde vært kjekt og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er usannsynlig, men kan det tenkes at VG tok feil og skulle skrevet Bøverbreen? Siden kameraten stakk ned til Sognefjellshytta, husker det var endel sprekker i det området.

Uansett, får håpe han ikke ble skremt ned fra fjellet og håper på en turrapport fra personen her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vet det er usannsynlig, men kan det tenkes at VG tok feil og skulle skrevet Bøverbreen? Siden kameraten stakk ned til Sognefjellshytta, husker det var endel sprekker i det området.

Uansett, får håpe han ikke ble skremt ned fra fjellet og håper på en turrapport fra personen her inne :D

Du tar feil, Bøverbreen er en arm av Smørstabbreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Å fy da, skamme meg kjell3. Sånn ellers går det bra eller?

Spar deg, du stilte et spørsmål:

Jeg vet det er usannsynlig, men kan det tenkes at VG tok feil og skulle skrevet Bøverbreen?

og du fikk svar.

Vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaanyway... :wink:

Regner med at det var en smått nervepirrende opplevelse å henge der i tre stive timer... Hmmm... Holder bindingene? Knekker skiene? Tåler isen presset, vil skiene skli, løsner sålene i skoene fra læret, brukte de god tråd i sømmene tro, hvor blir kompisen av, har han også falt ned i en sprekk, osv,osv.

Regner med at ølen smaker ekstra godt i kveld - og alle kvelder fremover!

Glad det gikk bra, tross alt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om flaks! Måtte være 3 laaange timer å vente på hjelp.

Slik går det når folk fra "byen" Otta forlater trygge Rondane til fordel for Jotunheimen :lol:

Du tar feil, Bøverbreen er en arm av Smørstabbreen.

Det var da voldsomt. Har du noe imot Mayhassen Kjell3? Du holdt på slik i Hurrunganetråden til Mayhassen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i området da ulykken skjedde, og traff Røde-Kors scooteren på veg opp på Smørstabbreen da vi kjørte ned langs kvisteruta.

Jeg har akkurat nå snakket med Krossbu, og de bekrefter at ulykken skjedde på BØVERBREEN, hvor folkene aldri skulle ha gått usikret.

Godt å vite for oss som gikk usikret på både Smørstabb- og Leirbreen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi var i området da ulykken skjedde, og traff Røde-Kors scooteren på veg opp på Smørstabbreen da vi kjørte ned langs kvisteruta.

Jeg har akkurat nå snakket med Krossbu, og de bekrefter at ulykken skjedde på BØVERBREEN, hvor folkene aldri skulle ha gått usikret.

Godt å vite for oss som gikk usikret på både Smørstabb- og Leirbreen...

Bøverbreen er fortsatt en del av Smørstabbreen, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var da voldsomt. Har du noe imot Mayhassen Kjell3? Du holdt på slik i Hurrunganetråden til Mayhassen også..

På ingen måte. Voldsomt var det vel heller ikke? Vet ikke helt hva du mener med "holde på slik", men jeg trekker ingen parallell med den tråden tåden jeg tror du sikter til.

Jeg bare påpeker at VG ikke tar feil når avisen skriver at vedkommede falt i en bresprekk på Smørstabbreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke var feil å skrive Smørstabbreen, men skal du pirke så voldsomt i dette så hadde det vært mer eksakt å si at uhellet skjedde på nettopp Bøverbreen,- en arm av Smørstabbreen. :lol: Samme kan jo sies om Nigardsbreen....det er også en arm av Jostedalsbreen. Jostedalsbreen er jo stor og greit at man presiserer litt mer. Det må du være enig i kjell3 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Klart det ikke var feil å skrive Smørstabbreen, men skal du pirke så voldsomt i dette så hadde det vært mer eksakt å si at uhellet skjedde på nettopp Bøverbreen,- en arm av Smørstabbreen. :D Samme kan jo sies om Nigardsbreen....det er også en arm av Jostedalsbreen. Jostedalsbreen er jo stor og greit at man presiserer litt mer. Det må du være enig i kjell3 :D

Det er jeg helt enig i, Atomsilda :lol:. Men å si at man ikke går på Smørstabbreen når man går på Bøverbreen, synes jeg blir helt på jordet. Det samme gjelder Nigardsbreen/Jostedalsbreen.

VG får såpass mye kritikk at de burde skånes for den urettmessige sorten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.