Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment


Anbefalte innlegg

Annonse

Lars, har du kjennskap til Xero posene?

Tenkte å kjøpe ME Xero 150 i XL versjon. På Fjell & Fritid sine sider står det at maks lengde er 190,

og jeg finner ikke noe lengde info på ME sine sider.

Jeg har fra før en ME MoonWalker III i XL versjon og den er 200 cm. Men mulig den har kutta lengden

litt for å spare enda litt vekt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd de. Har Helium 800 og DreamCatcher 300.

Husk at det blir moms (og kanskje toll) ved bestilling over nett.

Men, er du i København har de kul butikk! :wink:

Du kan ta med varer for 6000 tollfritt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen seriøse nettsteder i USA som selger Mountain Equipment soveposer?

Ikke så lett å finne IKKE amerikanske produkter i USA :lol:

Forsøkte det samme, men fant ingen gode kandidater. Valgte derfor å bestille fra England og en av nettbutikkene ME selv annonserer for på sine nettsider. FaceWest tror jeg den het. Fikk ME Xero 250 til under 1500 kroner. Med moms har jeg spart drøye tusenlappen i forhold til Norge- og det er jeg fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor skal alle på død og liv handle i usa? :lol: skjønner jo att dollaren er lav, men det er også engelske pund (og euro - noen som kjenner til noen gode tyske nettbutikker?) sjøl liker jeg danske Fjeld og fritid, og Up and Under i wales, og anbefaler gjerne dem.

det er jo så mange merkevarer som ikke kan eksporteres fra usa og til oss, hvis jeg har fortått det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange merkevarer som ikke kan importerers ja.

Fra Backcountry.com.

Below is a list of brands that we can’t ship internationally.

-Arbor

-Arc'teryx

-Billabong (Only in North America)

-La Sportiva (Only in North America)

-Burton (this includes: Burton, Anon, Analog, Gravis, R.E.D., Mark XIII and Idiom)

-Cascade Designs (this includes MSR, ThermaRest, Platypus, SealLine, and Tracks)

-Fritschi

-K2

-Lowa

-Oakley

-O'Neill

-Polar

-Nixon

-Ride

-Thule

-Vans

-Yakima

-Patagonia Footwear

-Line (can ship everywhere EXCEPT Canada, United Kingdom, and Japan)

-The North Face (can ship everywhere EXCEPT Canada)

Men det finnes nok av merke du kan importere uten å sende via en usa adresse som f.eks Mountain Hardwear, Ice Breaker, Marmot, Black Diamond.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med Xero 250, bruker du den stort sett som sommerpose? Tenkte på å

bruke Xero 150 som sommerpose. Hvordan er lengdene på de posene( reg og long)?

He he, posen er fortsatt i postgangen fra UK. Gleder meg som en unge! Skal bruke den som en sommerpose. Ikke sjelden at det er nede mot 0 grader her nord om sommeren :lol:

Testet posen i en lokal sjappe, og jeg bestilte derfor XL. Er selv rundt 180 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange merkevarer som ikke kan importerers ja.

Fra Backcountry.com.

Below is a list of brands that we can’t ship internationally.

-Arbor

-Arc'teryx

-Billabong (Only in North America)

-La Sportiva (Only in North America)

-Burton (this includes: Burton, Anon, Analog, Gravis, R.E.D., Mark XIII and Idiom)

-Cascade Designs (this includes MSR, ThermaRest, Platypus, SealLine, and Tracks)

-Fritschi

-K2

-Lowa

-Oakley

-O'Neill

-Polar

-Nixon

-Ride

-Thule

-Vans

-Yakima

-Patagonia Footwear

-Line (can ship everywhere EXCEPT Canada, United Kingdom, and Japan)

-The North Face (can ship everywhere EXCEPT Canada)

Men det finnes nok av merke du kan importere uten å sende via en usa adresse som f.eks Mountain Hardwear, Ice Breaker, Marmot, Black Diamond.......

Mate you forgot some shippers - sic:

www.ems.com

www.alpenglow.com

www.rei.com

www.alledekanadiske.com (fictional but a quick google will get you there).

look around, du finner nok en del som er villig til å sende til norge. Og hvorfor USA? De er på død og pine så mye billigere - circa 1/3 del av norske priser og minst 1/2 parten av danske eller EU priser. Jeg nevnte bare de som er mest kjent...det er beklagelig at f.eks. North Face (selv om de suger) driver med pris-diskriminering og andre (resellers of Western Mountaineering eller Mountain Hardwear?), vi for heller gjøre det beste vi kan å motvirke det..samme med kamera, elektronikk osv...jeg opplevde det med service av min HDV Canon videokamera. Kjøp heller klær fra øst-europa (tilak, e.l.) i øst-europa, og telt, sko o.l. i Chamonix e.l. - veldig mye bra brukt og billig (eller ved pyrennees websiden). Mine fjellstøvler (LaSportiva Nepal Evo's - 350 USD der og ? 3 ganger hos Oslo sportslager - go figure).

Litt forskning på nettet først...og som andre har sagt...det er firmaer som kan transship og måter du kan bestille fra USA. Men for all del søk i EU også, bare jeg kan ighværtfall si at storbrittania er håpløst når det gjelder priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.