Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt. 3 personer. 1 hund. 2 innganger


Helle

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest så mye om telt at jeg går helt i surr. Trodde det skulle bli enkelt å finne et brukbart telt :wink:

Vi er 2-3 voksne og ofte en hund som skal ha telt. Jeg ønsker to innganger / bagasjerom, da er det lett å komme ut og inn. Hunden kan ligge i ene inngangen, og sekkene kan være i den andre. Har ligget i samme rom med hund før, aldri mer.

Teltet skal brukes sommer og litt høst.

Jeg har sett litt på helsport vidda 3 camp, og på helsport fjellheimen double.

Noen som har noen erfaring med de ?

Noen som har et telt de vil anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt på Hilleberg Kaitum 3 eller Keron 3 / GT

Disse teltene skulle tilfredstille dine behov, men er ganske dyre og kanskje "overkill" for sommerbruk.

Mange amerikanske telt bruker mye netting i sine 3-sesongtelt noe som gjør dem lettere og luftigere.

Med dagens dollarkurs får veldig mye for pengene.

Kikk på backcountry.com eller rei.com.

Har god erfaring med backcountry.com selv og har intrykk av at rei.com også har veldig bra service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo helt fantastiske ut, på hver sin måte. Ene var bredere innertelt på, og andre var større innganger på. Kunne tenkt meg å satt sammen ett telt av de to jeg :roll:

Prisen var litt drøy, men er vel noe med at en får det en betaler for. Er nok ikke aktuelt å kjøpe det andre steder en i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det liksom engang slik at skal du ha et telt i god kvalitet utfra den spesifikasjon du gir, så blir det nødvendivis noen kroner.

De teltene du nevner er såvidt jeg vet utgått, men sjekk hos xxl hva de tar for Helsport Spitsbergen Camp. Dette er innenfor din spec. og forøvrig et meget godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også varmt anbefale www.basegear.com

Regner frakt utfra pris på varene du handler, slik som rei.com men med en litt hyggeligere tabell.

Dersom du registrerer deg, noe som er gratis, får du 20% på de varene du bestiller som ikke er på salg.

Dette gjelder kun din første ordre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.