Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartmappe


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg liker veldig godt Hagløfs Watatait (http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=818&nid=423〈=no&CatNr=235&CatNr2=&xCatNr=&NP=&Q=&HMtrl=&Str=&show=&ak=&nid2=549). Det fins mange som ikke er vanntette nok og dermed ganske ubrukelige etter min mening. Denne er vel ikke 100 % vanntett, men man bretter åpningen to ganger med borrelås, noe som holder mesteparten av vannet ute slik at det stort sett ikke er noe problem. Det er også praktisk at hele mappen kan brettes slik at det går fint å ha den rundt halsen mens man går. Ortlieb har også noen kartmapper som ser ganske vanntette ut, men såvidt jeg har fortstått går det ikke an å brette dem, så den blir ganske uhåndterlig. Fordelen med disse er at man kan se hele kartet, på begge sider (http://www.oslosportslager.no/product/2741/7976/421212/Ortlieb_Kartmappe_XL.html).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!. Ja det finnes en haug av varianter som alt annet når det gjelder utstyr. Den Hagløfs

kartmappen så egentlig helt genial ut. Skal sjekke ut den. :wink: Det som er et must er jo i allefall

at det meste av kartet er synlig og at den er vanntett. Og i tillegg er det jo kjekt det du sier at man

kan rulle den sammen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ortlieb, uten tvil! Svært kjekt å kunne kikke på kartet i farta uten å måtte brette ut kartmappa først. Og helt vanntett! De minste er ikke så store, og de er lette, slik at det er behagelig å ha dem rundt halsen for de som vil det. Jeg liker best å henge den på siden av sekken. Dette er også den kartmappa som jeg ser flest bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Haglöfs sin kartmappe i rundt et år, og den funker som bare det! Har aldri hatt en eneste dråpe på mine kart, og behovet for å se på bege sidene av kartet har aldri vært der! De eneste gangen jeg har trengt å se på de andre sidene, er i teltet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den versjonen til Haglöfs som det er linket til tidligere. Den har fungert veldig bra og kan anbefales. Den holder kartet tørt og det er sto flat med gjennomsiktig plast. Har hatt den mappa med meg i tre år nå og aldri hatt noen problemer av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Ortlieb, i tillegg til fjellturer så ligger den 10-15 dager hvert år under strikker på forskipet på kajakken og blir dynket i vann, uten at kartene noen gang har vært våte. Også ett pluss at plasten er såpass myk at mappa lett kan brettes sammen og stappes i jakkelomme.

Men hold godt på den :) , den første mappa mi tok en kastevind på Storgrovtind og bort vekk over stupet var den :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.