Gå til innhold
  • Bli medlem

Artikkel til magasin


Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå trenger jeg litt hjelp.

Jeg skal skrive en artikkel i et magasin som en skoleoppgave og jeg har valgt å skrive innenfor friluftskategorien.

Kom med forslag om hva jeg kan skrive om! Og kom også med forslag for hva dere kunne tenkt dere å lese om i et friluftsmagasin.

Vært litt kjekt om det er et lett tema å skrive om slik at jeg ikke trenger å hive meg ut på tur, har dessverre ikke tid til dette da det skal være ferdig neste uke.

På forhånd takk.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv om naturopplevelse som rekreasjon og kontrast til hverdagslivet. Det stabile og rolige vs. raske endringer og stress. Trekk inn fjellturen som sosial arena der mennesker dyrker relasjoner ved å sette av tid til hverandre innenfor en rolig og harmonisk ramme. Trekk inn friluftsliv som symbol på det sunne og oppegående moderne mennesket, og derunder hvorledes myter og historier om egne naturopplevelser kan knyttes til Bourdieus "kulturell kapital"-begrep og statussøken.

Ups, det ble visst en doktorgrad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv om naturopplevelse som rekreasjon og kontrast til hverdagslivet. Det stabile og rolige vs. raske endringer og stress. Trekk inn fjellturen som sosial arena der mennesker dyrker relasjoner ved å sette av tid til hverandre innenfor en rolig og harmonisk ramme. Trekk inn friluftsliv som symbol på det sunne og oppegående moderne mennesket, og derunder hvorledes myter og historier om egne naturopplevelser kan knyttes til Bourdieus "kulturell kapital"-begrep og statussøken.

Ups, det ble visst en doktorgrad...

Det høres ut som et godt forslag!

Tror jeg skal begynne å utforme en liten artikkel om det.

Om andre har noen flere forslag så skriv de ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rovdyr i fjellet. Hvor stor er sjansen for at du treffer et rovdyr på en fjelltur og hvordan skal du forholde deg til det når det skjer. Dette kan du løse ved å surfe på nettet etter andre sine erfaringer og lese fjelliteraturen du har hjemme (Monsen e.l.). Noe helt enkelt er det ikke, siden du må gjøre research, men du trenger i hvert fall ikke å dra på tur, hvis det var det store målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.