Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka nå


JohnnyGunn

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte på en tur i Nordmarka til helga med overnatting i telt. Noen som har tatt bena fatt i Nordmarka de siste dagene? På senorge.no så virker det å være ganske snøfritt, men f.eks. området Oppkuven så er det fortsatt snø. Det må vel være mange tørre og fine plasser med den varmen vi har og har hatt en stund nå? Bare de dagene fram til helga vil det nok forsvinne mye. Og så mye snø var det kanskje ikke heller, så det er vel ikke vått og klinete overalt.

Søkte på forumet her og det slo meg at det var enkelte steder det var sykt mye folk, men kanskje ikke så tidlig på året? Med start på Sognsvann og ca. seks timers tur så finner man vel noen fredelig plasser. Noen forslag? Andre startsteder som er bedre?

JG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles godt med snø i høyere deler av marka, f.eks. Oppkuven, som i følge skiforeningen fremdeles har en meter. Sjekk bla:

http://senorge.no/mapPage.aspx

http://www.skiforeningen.no/markadb/showf.cgi

Har prioritert fjellet siste uka, så jeg har ikke sjekket selv. Lavere områder er stort sett bare, men det er mye vann. Gode støvler, ekstra sokkeskift og gamasjer er nødvendig. Ha en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt over en meter snø i Oppkuven-trakene nå, men snøen er nesten borte under 450 meter. Ganske vått i terrenget, men går nok greit, bare du unngår myrene. Isen ligger på vannene, så den går nok ikke før om et par uker... Som Fimax skriver er det lurt å sjekke Skiforeningen sin hjemmeside, og se på bildene til venstre på siden. Mange fine bilder som beskriver forholdene akkurat nå.

I solpartiene er det helt sikkert ikke noe problem å finne teltplass.

Ha en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen venner var på tur fra Sørkedalen til Kikut til fots. Det gikk helt fint med god tørr bakke til vi kom til Kobberhaughytta, derfra var det å traske i skisporet.

Vi kom fram til Vestre Fyllingen vannet, og der fant vi noen tørre områder å campe.

Det har sikkert blitt en god del mindre snø på to uker, så jeg gleder meg til neste tur allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst begynne å tørke litt nå ja, men det er ennå ganske fuktig rundt om kring.

Var en god del snø i marka for en måned tid siden; bla. 1,5 meter på ringkollen...

http://skiforeningen.no/markadb/showf.cgi

Quote skiforeningen sin føremelding (den generelle):

"Det er fortsatt nok snø over 4-500 meter og muligheter for flotte vårskiturer for entusiaster. Best forhold på veier som har vært preparert tidligere i vinter. I terrenget er det åpne myrer og bekker som ikke alltid er så enkle å komme over. Best utgangspunkt fra Nye Heggeliveien fra Øvre Lysedam, Svartbekken, Mylla Dam og Damtjern (Skottaveien)."

Så ville vel sjekket ut de aktuelle områdene, og pakket deretter. Hvis ikke kan det nok bli en svært våt opplevelse! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan flytte planene til Kjekstadmarka isteden kan jeg bekrefte at det er helt bart i østre delen av marka. Jeg vil tro at det gjelder hele marka, siden hele ligger godt under 500m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.