Gå til innhold
  • Bli medlem

En vårklisjè i Hurrungane


Mayhassen

Anbefalte innlegg

En rolig og deilig tur i Hurrungane. Til tross for hundrevis av folk dagen før, var vi denne dagen nesten helt alene! Ikke værst :cool:
Vi koste oss med masse cola og pauser. Vi utnyttet hele dagen og syns vi fortente en dag uten et konstant jag mot neste toppvarde, selv om jeg nesten svetta litt opp en av motbakkene.. og han gamle Håvard slet litt med krampene sine bak i spora mine ;-)

post-1657-133474536487_thumb.jpg

post-1657-1334745365_thumb.jpg

post-1657-13347453651_thumb.jpg

post-1657-133474536524_thumb.jpg

post-1657-133474536537_thumb.jpg

post-1657-133474536557_thumb.jpg

post-1657-133474536575_thumb.jpg

post-1657-133474536582_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flotte bilder Mayhassen! Er ikke Stølsmaradalstind flott? 8) Toppen med det peneste navnet og mitt beste minne fra studietida i Sogndal! Ikke så populær virker det som, men desto mer godfølelse kan den fremkalle. Var der på lørdag med Erik (eaa), og det var sjette gang for min del. Forbasket med den skodda som stort sett dekket alt. Men den kunne ikke hindre noen veldig spesielle følelser inni meg, Stølsmaradalstind er liksom kjæresten min i tinderiket. Ja jeg er litt spesiell der :P Det blir nok toppen jeg kommer meg på desidert flest ganger i livet.

Jeg gikk alltid opp fra Hjelle i Utladalen mens jeg studerte, så Ringsskaret og Stølsmaradalsbreen var en ny adkomst for meg. Det var jo synet dere fikk på bildet stølsmaradalstinden.jpg jeg drømte om. Minner jo nesten som en kanin, Vesle er kroppen og Store er ørene.

Må ha vært en herlig tur det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott tur, og kjæresten din er en virkelig fin topp. Tar seg meget bra ut fra alle kanter jeg har sett den. Alpin, men alikevel så enkel å gå. Dette er en topp flere burde besøke. Den og Austre var de fineste toppene syns jeg, Austre pga sin utsikt.

Kjørte dere nedover på søndag kanskje, og innom Esso på Lom? (rundt 7-8). Syns kanskje jeg kjente igjen eaa, men var litt usikker. Det var hvertfall en knall rød og stivgått menneskekropp som tydlig hadde vært på fjelltur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom til Lom temmelig nøyaktig klokka 20.00 på søndag etter å ha vært på alle de vestre Hestbrepiggene fra Netosætri. Da var det godt med diger burger på Esso-stasjonen! Jeg så flere som tydeligvis hadde vært på fjellet også, men hvis klokka var rundt 19 da du var der så så vi nok ikke hverandre der nei. Stakkars Erling måtte vente 5 timer på oss i Lom etter sin tur på Veslebjørn samme dag...

Austre har jeg ikke vært på, hadde jo håpet det på lørdag, men tida ville blitt for knapp i forhold til å komme seg på rett side av bommen. Austre har vel kanskje den beste Storen-Styggedalsryggutsikten av alle Ringstindene vil jeg tru.

Stølsmaradalstind er plassert sånn at man har alle de andre Hurrungtoppene på rekke og rad, en herlig topp å sole seg på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skulle stå 7-8, ikke det smilet hehe. Når jeg tenker meg om kjørte vi fra Turtagrø rundt sju, så 20.00 er nok ikke usannsynlig... kanskje får vi klarhet i dette når vi en dag møtes på en rygg eller en topp :) Og da uten regnklær som sist møte med eaa, var jo ikke akkurat jakke og hette-vær på søndag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott tur, og kjæresten din er en virkelig fin topp. Tar seg meget bra ut fra alle kanter jeg har sett den. Alpin, men alikevel så enkel å gå. Dette er en topp flere burde besøke. Den og Austre var de fineste toppene syns jeg, Austre pga sin utsikt.

Steike for noe flotte bilder Mayhassen!

Gikk dere opp den bratte snørenne det ses midt i Stølsmaradalstind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott tur Mayhassen!

Synd du ikke tok et rykk på slutten mot S.Ringstind, da hadde nok krampa virkelig tatt tak i meg ja.

Blir veldig lenge til neste gang du får en slik mulighet :lol:

Godt du ikke tok sjansen på å klyveklatre ned fra Austre for å ta de 2 N.Midtmaradalstinder.

Kunne blitt heftig uten isøkser det.

Ja oyvindbr, staselig og sexy kjæreste du har.

Trøst deg forøvrig med at du så bedre ut enn kompisen din med solid gangsperre :D

(har forstått at han har slitt med knær i vinter, så det ligger vel der)

Ellers har det vært en strålende dag i Jotunheimen idag!

(sitter i skrivende stund ved vakre Lemonsjøen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike for noe flotte bilder Mayhassen!

Thank you. Selv liker jeg bildet av Håvard i Ringsskaret veldig godt, ikke alltid bilder får frem størrelsen på landskapet, men her syns jeg det vises bra. Og det første bildet har blitt min nye skrivebordsbakgrunn som skal få meg gjennom denne eksamenstida.

Og du Håvard kan bare holde kjeft om bra vær i fjellet fremover, sånt er ikke interessant å høre om! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig og deilig tur i Hurrungane. Til tross for hundrevis av folk dagen før, var vi denne dagen nesten helt alene! Ikke værst :D

Vi koste oss med masse cola og pauser. Vi utnyttet hele dagen og syns vi fortente en dag uten et konstant jag mot neste toppvarde, selv om jeg nesten svetta litt opp en av motbakkene.. og han gamle Håvard slet litt med krampene sine bak i spora mine :lol:

I overkant breialt skrevet :D En hån mot oss som sliter oss opp på toppene med ekstremt høy puls og melkesyre opp til øra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kanskje noe målestokk, men den Mayhassen er et råskinn i bakker. Tror han parkerer de fleste! :lol: De fleste tinderanglere vil jo fordele disse snart 360 toppene over mange, mange år. Mange turer skal være "koseturer, men det er nå artig med skikkelige fysiske tester oppe i bratte kneiker...prøve å rekke over mest mulig. Sånn er det vel også med andre typer "samlinger". Etter å ha gått på alle toppene er det jo svært mange som fortjener et nytt besøk. Kanskje i bedre vær, flere fotos og til andre tider av døgnet slik som Morten gjør nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd vi ikke visste om hverandre da Øyvind, hadde vært artig med en fjellprat der! Jeg bestilte forresten 250 grams burgermeny pluss en brus ekstra. Så fant jeg ut at jeg måtte kjøpe en Battery som jeg kunne tømme i meg mens jeg venta på menyen :lol:

Ja du har rett Håvard, Stølsmaradalstind er alt det du beskriver den som! Grunnen til at det ble den er at jeg verken hadde bil eller lapp da jeg studerte, og det gikk ikke buss til Turtagrø på høsten eller våren. Da ble det alltid Øvre Årdal, og det gjorde jo ingenting...

I tillegg turde jeg ikke å krysse breene alene, så da var det egentlig bare en topp igjen, og når sant skal sies så har den en utsikt som kan måle krefter med det meste. Husker hvor herlig det var å være på toppen våren 2003 i ensom majestet mens det myldra på Store Ringstind :lol:

Er forresten 100% sikker på at jeg kan føle noe lignende for Store Midtmaradalstind etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant breialt skrevet :) En hån mot oss som sliter oss opp på toppene med ekstremt høy puls og melkesyre opp til øra!!!

Ja, det kan du si Roger... For de fleste vil en tur på alle disse tindene være mer enn nok jobbing for en dag. Regner med Mayhassen smører litt på her, men mistenker at ”rolig” for han ikke nødvendigvis er det du og jeg forbinder med rolig. :lol: Nei, den som hadde vært ung og sprek Roger… :)

Det første bildet er en nytelse for sjelen.

Bifalles! Motivet har blitt fanget mang en gang, men sjelden så vakkert som her. Ellers var jo bildene forøvrig svært flotte Mayhassen! :P Som vanlig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg forøvrig med at du så bedre ut enn kompisen din med solid gangsperre :P

(har forstått at han har slitt med knær i vinter, så det ligger vel der)

Hehe, var nok heller ei diger sprukken vannblemme mot en skarp skokant enn gangsperre gitt!

Var faktisk ikke støl eller særlig møden i det hele tatt. Sliten ja, men heldigvis ingen gangsperre.

Føltes mer som jeg hadde gangsperre i de lengste brattene der inne... :(

Men solbrent var jeg nok, som vanlig. Ikke skapt for sydenstrender, UV og norsk høyfjellssol den huden min! :shock:

Hjelper liksom lite med solfaktor langt innpå tosifret når det hele bare svettes ut og tørkes bort i langmotene.

Håper formen vil stige litt etter all stillesittingen i det siste, og da vil vel solkremen holde bedre også!

Og kneet (merk entall) funket godt i helga. Litt føre vár for skjeve gjennomslag nedatt på ski må jeg fortsatt være,

men pr. nå ser det lovende ut! Men moralen må fortsatt bli: Ikke heng oppned etter et vridd ben på truger! :D

Synd dere ikke tok sjansen på kontakt da gitt (sjøl om jeg skjønner vi så avskrekkende herjet ut! :wink: )

Hadde vært artig å prates. Så jo at det satt folk der, men sist jeg så Mayhassen var fjeset snurpet inn i ei

mørk regnfrakkhette, og derfor ikke lett å kjenne igjen. De andre har jeg jo aldri truffet (ennå).

Men det kommer sikkert flere sjanser... :P

Og Mayhassens bilde av deg i Ringsskaret får virkelig fram dimensjonene. Virkelig flott!

Tips til Mayhassen:

For å unngå at 8-tallet blir en smiley når klokkeslettet som ovenfor er skrevet inne i en parentes,

legg inn en space etter 8-tallet, mellom tallet og den avsluttende parentesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dere. Husker at du Øyvind høljet en battery faktisk, og avsluttet med et fornøyd "ahhh" :shock:

Vi møtes sikkert en annen gang, nå vet jeg hvordan dere ser ut hehe, la det være sol neste gang!

Første muligheten er Leirungsdalen i morgen! Det er bare å henge seg med hvis noen har lyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dere. Husker at du Øyvind høljet en battery faktisk, og avsluttet med et fornøyd "ahhh" :D

Vi møtes sikkert en annen gang, nå vet jeg hvordan dere ser ut hehe, la det være sol neste gang!

Hehe, ja det sukket ga nok gjenlyd i lokalet!

Ellers trenger det ikke være sol hvis jeg har vært på tur i forkant. :shock:

Da kan jo jeg bare gå foran som ei fyrlykt, og kaste glans og glød over både landskapet og selskapet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Den batteryen var himmelsk :wink:

Men nå blir det sannsynligvis ikke før 31.mai at jeg får se Jotunheimen igjen. Har lenge hatt en avtale som har blitt forflytta pga toppturer, men nå slipper jeg ikke unna. Heldigvis dreier det seg om skautur da. Neste helg etter det er det også skauen, da med kjæresten som ikke er Stølsmaradalstind, og så blir det tur til hennes hjemtrakter rundt Vik i Sogn etter det. Men håper på nytt Stølsmaradalstindbesøk fra Hjelle, pluss Stølsnostind som har høy prioritet, gjerne SØ Styggehøbretind og Store Veotind også før sommeren kommer for alvor!

Leirungsdalen burde jo egentlig være obligatorisk hver eneste vår!! God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg turde jeg ikke å krysse breene alene, så da var det egentlig bare en topp igjen, og når sant skal sies så har den en utsikt som kan måle krefter med det meste. Husker hvor herlig det var å være på toppen våren 2003 i ensom majestet mens det myldra på Store Ringstind :wink:

Er forresten 100% sikker på at jeg kan føle noe lignende for Store Midtmaradalstind etterhvert...

Jamen Store Midtmaradalstind er jo en klassiker, både fra Lavskard og fra Søre Midtmaradalstind.

Anbefaler turen fra Stølsmaradalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.