Gå til innhold
  • Bli medlem

Dumt med lavvo på sommerstid alene? (6pers)


Ulvegutten

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke målene nøyaktig. Men sett bort fra kvalitet (antar at den er bra), så lurer jeg på en ting: Når man ser en person alene i en lavvo, er det som å se folk i midtalderskrisen kjøpe seg sportsbil? Blir det feil? Ikke gi meg svar ut i fra at andre mindre telt veier mindre. Jeg lurer rett og slett på om det ikke gjør noe å bruke lavvo uansett årstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal være på en plass over lengre tid er det helt greit. Veldig god takhøyde, kanskje muligheter for bål inne?

Skal du gå langt er det nok tungvint. Tar også lengre tid å slå opp enn et kuppel/tunnel-telt etc. Mtp vindstabilitet er det heller ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eier av både lavvo og tunneltelt vil jeg si at lavvo er fint både sommer og vinter, også for èn. Men den er alt for tung å bære hvis jeg skal på lengre tur alene. Veldig fin hvis du skal tilbringe noen dager på samme sted.

Dette med vindstabilitet som forrige innsender skrev om er jeg ikke enig i. Har ligget i storm med min Helsportlavvo. Det røsker i duken, men hvis den er satt opp skikkelig og strammet godt i alle bardunene går det fint. (men litt fomlete å sette opp i vind. Særlig alene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar. Hvor kan jeg finne billige lette tunneltelt som Lars Monsen bruker? Skulle gjerne hatt den soveposen hannes til 700gram eller hva det var. Teltet veide vel 1.3 kg elns :wink: Hadde vært kurrant i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Monsen bruker mange hilleberg-produkter som er lette, men ikke billige. www.hilleberg.se

Når det gjelder lette soveposer er det dun som gjelder, de fleste som lager dunsovepsoer produserer også skikkelig lette sommerposer. Tror det er en marmot pose til salg i kjøp og salg delen av forumet.

Andre produsenter av lettvektstelt er lightwave fra england og golite ffra USA.

Hilsen Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar. Hvor kan jeg finne billige lette tunneltelt som Lars Monsen bruker? Skulle gjerne hatt den soveposen hannes til 700gram eller hva det var. Teltet veide vel 1.3 kg elns :) Hadde vært kurrant i sommer.

Soveposen som du snakker om, er en Haglofs Lim! Det er val ev den gamle serien, for nå er de vel laget av kunstfiber..(?)

Husker ikke helt hva slags telt, men det har vært blitt diskutert, og konkludert her før..! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveposen som du snakker om, er en Haglofs Lim! Det er val ev den gamle serien, for nå er de vel laget av kunstfiber..(?)

Husker ikke helt hva slags telt, men det har vært blitt diskutert, og konkludert her før..! :wink:

Man kan jo ikke feile om man bruker monsens sitt utstyr :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.