Gå til innhold
  • Bli medlem

Nord-Norsk fjell-quiz


Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 248
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Et hint til bildet mitt (https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11343) som kanskje kan hjelpe: Den bakerste av toppene ses godt fra toppen av fjellet på bildet ditt. :lol:

Jeg så litt på kartet, men jeg fikk det ikke til å stemme. Jeg har ikke alle kartene rundt Signaldalskartet, så kanskje derfor. Jeg er ikke så god til å kjenne igjen fjell :lol: Nå stikker jeg snart på tur til Reisadalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt på kartet, men jeg fikk det ikke til å stemme. Jeg har ikke alle kartene rundt Signaldalskartet, så kanskje derfor. Jeg er ikke så god til å kjenne igjen fjell :lol: Nå stikker jeg snart på tur til Reisadalen!

Hehe... Da får vel noen andre prøve seg da. Altså:

* Fjelltoppene kan ses fra E6

* Den bakerste er godt synlig fra toppen av Bárrás (også kalt Paras), noe som indikerer at det er snakk om Troms :lol:

PS Steggen: Du får rapportere om forholdene i Reisadalen når du er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Da får vel noen andre prøve seg da. Altså:

* Fjelltoppene kan ses fra E6

* Den bakerste er godt synlig fra toppen av Bárrás (også kalt Paras), noe som indikerer at det er snakk om Troms :D

Gode hint her, så kanskje mulig for en søring. :lol:

Kan prøve å gjette ut fra kartet: Toppen til venstre kan være Hatten/Háhtta (1075), mens den lenger bak til høyre er Otertinden (1356)? Lengst bak ser vi isåfall Lemetfjellet-massivet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode hint her, så kanskje mulig for en søring. :lol:

Kan prøve å gjette ut fra kartet: Toppen til venstre kan være Hatten/Háhtta (1075), mens den lenger bak til høyre er Otertinden (1356)? Lengst bak ser vi isåfall Lemetfjellet-massivet. :wink:

Du har selvsagt helt riktig! :D

Det er mye man kan finne ut med litt hint og bruk av kartet, selv om man er søring. :?

Bildet er tatt ifra Lyngsalpene i området mellom Lyngsdalen og Steindalen.

ods: Kanskje vi trenger litt hint til bildet ditt. Er det fra nordlige deler av Nordland et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ods: Kanskje vi trenger litt hint til bildet ditt. Er det fra nordlige deler av Nordland et sted?

Jeg skjønte at denne kunne være vanskelig. Men Nils klarte en fra samme området for ca et par år siden. Vi er ikke langt fra Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ods sin var en real nøtt, men kan det være i området Mistfjorden / Sjunkfjorden?

Legger ut en ny oppgave. Jeg skal fram til en kommunetopp sør for polarsirkelen.

post-1651-133474537024_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Kvigtind, men du er ikke langt unna.

Hint: fjellet er "viktig" for mange trøndere.

Da må del vel være Jetnamsklumpen, høyeste fjell i Nord-Trøndelag, på grensen til Nordland? :)

Slenger ut en ny en fra Troms.

post-1574-133474538906_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være Holmbukttind. 1666 meter høy? Mener å huske at navnet ikke står på kartet.

Helt riktig! :D

Holmbukttind er ikke avmerket med navn på kartet nei, vet ikke hvorfor. Det er jo masse fjell her oppe med navn som ikke står på kartet, så kartverket følger tydeligvis ikke helt med...

Jeg prøver med et nytt fjell. Dette er godt kjent i fjellklatringsmiljøet vil jeg tro...

post-1574-133474540066_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liknet litt på Vågakallen??

Joda, riktig det, det er Vågakallen. Var nok litt for lett gjennkjennelig... :)

Jeg får prøve med et nytt fjell, også dette fra Lofoten, men jeg vil tro det er litt vanskeligere.

Hint: Navnet kan nok virke støtende/brutalt for noen...

post-1574-133474540077_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Helvetestinden (602)? :D

Hehe... Den kom kjapt! :)

Det er Helvetestinden på Moskenesøya ja. Ligger ved Bunesstranda, ei fantastisk flott svær sandstrand med midtnattsol rett inn! Kommer til den ved å ta båten fra Reine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.