Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Gravity EF, holdbarhet på piezotenner


DagHE

Anbefalte innlegg

På min Gravity EF har piezotenneren gitt opp ånden, og det etter knappe 1 1/2 år. Synes det er noe knappt, - jeg bruker jo vanlig komfyr hjemme.... Er det noen som kan si om dette er forbruksvare med levetid på rundt et år, eller er det garantitilfelle? Ellers er er jeg godt fornøyd med den, virker supert også om vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men har kommet seg nå. Gikk til innkjøp av gravity ef i fjor sommer, og da den skulle debutere i Sylan , fikk jeg ikke fyr. Tenneren ville ikke samarbeide, og der stod jeg og kona ved Emmordørren uten fyrstikker.....

Leverte den inn til Sportsbua, og de skulle sjekke. Dvs de tok frem en ny en for å teste, og det samme skjedde, Den funka ikke. de tok den inn, og skulle kontakte primus, men jeg måtte ha gravityen med på tur, så den ble med meg hjem igjen. Plutselig begynte den å funke, og holder fortsatt koken. Tror nok det kan være en svakhet, men vet lite om dette. Uansett bør det vel være en garantisak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det amme problemet å jeg fant ut va det var.

fra knappen til der gnisten skal komme, går de en ledning, først er den tykk så blir den tynn etter krympestrømpen.

det spm er viktig er at det er luft mellom tynn ledning å gass ledning. det kan skje at en snurrer på gass ledning slik at tynn ledning går rundt gassled da vill det ikke komme gnist ved gasshetten. dette skjer fordi at denn tynne ledningen har så tynn isolasjon at den blir fort litt slit slik at det kommer gnist mellom tynn ledning å gassledning.

håper dette hjelper, dette var verfall tillfelle hos meg

Hilsen Rene Sagstad.

post-1532-133474533763_thumb.jpg

post-1532-133474533768_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.