Gå til innhold
  • Bli medlem

Forholdene i Finnmark


Innaktiv bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte meg å starte sommeren med vårt Nordligste fylke i år. Noen som har god innformasjon om snøforholdene på Finnmarksvidda i år. Har sett på senorge.no, men har for lite erfaring fra området til å vurdere hvordan dette vil utvikle seg frem mot starten av Juni.

Tar gjerne i mot info fra lokale. Gjerne også om forholdene i indre Troms sammenlignet med i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si hvordan forholdene er fremover, men nu er det masse snø på fjellet. Var på skitur i helgen på Karasjok fjellet, der var det også mye snø.

Fortsetter det å tine slik det gjør nå.....så kan det nok være gode forhold ut i juni. Alt avhengig hvor du skal ferdes, skal du holde deg i lavlandet så vil nok forholdene være bra......meeen :D

post-1089-133474531992_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det var omtrent slik jeg trodde det var.

Tenker å starte fra Nordkapp og gå sørover i retning Kautokeino. Ikke noen detaljert rute, men skal innom stabursdalen, og tenker å svinge fiskestanga noe.

Kom gjerne med en oppdatering etterhvert om du befinenr deg i området. Starter rundt MAi/Juni månedsskiftet.

Hvordan er det foresten med å få kjøpt seg gas ol. i Alta? Får ikke ta med seg slikt på flyet, og tenkte å reise videre med første buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop mega elvebakken (sportsavdeling) er de nærmeste om du skal ta bussen videre direkte i fra flyplassen, men om du har tid til ett lite stopp på City som er sentrum i Alta så har du ett par sportsbutikker der. Men bussen til Honningsvåg starter vel i fra City??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takker. Kommer til Alta på formiddagen, og det blir noen timer til bussen går videre. Da får jeg sett meg om i Alta, og handlet det jeg trenger der. Ser at det ikke går buss fra Honningsvåg til Nordkapp på kvelden heller, så da blir det vel å håpe på haik siste biten, om det ikke er noen som skal samme veien da?

Hvordan har forholdene i området mot fra Nordkapp og sørover utviklet seg de siste ukene? Er det mulighet for å starte turen på barmark eller ligger det fremdeles en del snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden ble stikkene som merker scooterløypene hentet ned fra fjellet, der var det masse snø enda.

Her har vært så kaldt at tiningen har stagnert de siste ukene, så skal du langt til fjells så bør du kanskje ha ski i sekken :)

Du får gjøre slik deltagerne til 71* nord gjorde.....stoppe den første bilen du ser, og fortelle hva for planer du har, så kanskje

det blir rå :shock:

Får håpe på mye varme de nærmeste dagene slik at snøen forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.