Gå til innhold
  • Bli medlem

"Helsport Trondheim". 1-2 mannstelt fra 1972..


Geb

Anbefalte innlegg

Har lånt min fars telt gamle telt, som han kjøpte for noen tiår siden. Jeg har selv brukt det noen ganger for en del år siden, og tenkte jeg skulle prøve det på en liten tur i helgen, for å se om det duger fremdeles. Kanskje jeg går fra Gullbotten og i retning Gullfjellet, og deretter sørover mot Os. Må bare være sikker på at jeg kommer meg nedenfor snøgrensen før kvelden, er lite lysten å prøve teltet på snøunderlag.

Kan egentlig ikke huske så mye fra jeg brukte det sist, bortsett fra at det er lav takhøyde, samt litt vanskelig å få teltduken til å bli stram nok. Og kjøkkenvekten viser ca 1,7 kg, det er jo akseptabel vekt. Men alt dette regner jeg med jeg får meg en formening om i løpet av helgen.

Er det noen av dere andre som har, eller har hatt et slikt telt? Det er jo gammelt og umoderne, men regner med det er brukbart enda. Så får jeg evt se til sommeren om jeg kjøper meg et nytt 1-2 mannstelt da hvis jeg finner det nødvendig. (I tillegg til nytt vintertelt, huff, blir bunnskrapt bankkonto dette..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da, vi har et gammelt Helsport Trondheim hjemme, godt brukt, som seg hør og bør, og sikkert fra 1972, ja. Et fin-fint telt! Men som du nevner er det litt vanskelig å få strammet skikkelig så det har en tendens til å kunne samle et eventuelt regnvann i en pen liten dam på telttaket.. Brukte teltet med hell (bortsett fra vanndammene på taket) på sykkeltur rundt Island for noen år tilbake. Både glidelåser og teltduk er fortsatt i god stand etter alle disse årene :lol: Men vi impregnerte teltet en liten runde midtveis på turen da vi merket at det kom litt for mye vann inn ovenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brukt det en natt i helgen. Ytterteltet strammes greit syns jeg, så vannansamling der var ikke noe problem. Innerteltet derimot henger endel, det kan nesten virke som det er for stort i forhold til ytterteltet. Det har visstnok alltid vært slik, men kanskje det er et poeng at det er slik. Men å sove 2 inni må jo være verre enn sild i tønne. Når takhøyden er ikkeeksisterende blir det vanskelig nok å kle på seg osv når man bruker det som 1-mannstelt. Til det bruket går det forsåvidt greit, forutsatt at det ikke er for dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til teltmodellen din, men henger meg på tråden med ett bilde av ett annet gammelt helsport telt jeg lånte til en tur i trollheimen. Tror teltet (til venstre i bildet) heter børgefjell?? det fungerte bra nok det, men gud bedre så maaange plugger det teltet hadde!!

post-3769-133474533715_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.