Gå til innhold
  • Bli medlem

Ski feller


Authon

Anbefalte innlegg

Annonse

Kommer ann på om du går på fjellski eller kjøreski det.

Fjellskia kan smøres på de lange flate partiene, mens jeg vil holde smøringa langt unna telemarkskia. Om du smører kan det være smart å ta med ski-rens, så slipper du å få så mye dritt i felle-limet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
nei men i motbakke,,som heg skal bruke de til,,,så er det viktigste at de sitter 100 prosent...gliden er ikke viktig da jeg smører der det ikke er bratt..ikke så vanskelig å smøre...og ski som er smurt glir bedre en ski med feller under..

Bare få skyte inn,

jeg går på e99 SMØREfri fj. ski, i gårsdagens våt / 1 varmegrad ved start, fra 1300 moh til topps blåswix og kaldføre, var det vel knapt noen som hadde bedre ski opp ? Ikke bare hadde jeg riktig god gli bortover myrene, men også 100% feste oppi fjellet.

(eller - hvordan ville du smurt?)

Klemte på min MONTANA lilla feller for å komme helt opp, da ble de våte.

Ned igjen -- jeg fikk UTROLIG god gli ned på fellene, skikkelig moro å renne bratt ned til Pikstenhøa. Videre ned uten feller, ikke sånn super fart i tørrsnøen, men ok for meg. Møtte aftenskalden og isskare nedpå myrene, de fleste ville vel dratt fram klistertuben, men jeg hadde 100% feste også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfinn skrev:

jeg går på e99 SMØREfri fj. ski, i gårsdagens våt / 1 varmegrad ved start, fra 1300 moh til topps blåswix og kaldføre, var det vel knapt noen som hadde bedre ski opp ?

Enig med Fjellfinn - jeg har byttet til E89 smørefri og gårsdagens tur med start i minus 1 og avslutning i slush bekrefter at dette var et godt valg - "harry" eller ikke. På forrige tur sammen med flere sto jeg til stadighet og ventet på en eller annen som måtte smøre om. Det flommet med klistertuber, spraybokser og svamper - men det var jeg som hadde perfekt feste hele turen.

Og nedover var det bare marginale forskjeller. Jeg gled stort sett like bra som alle andre, men kanskje med litt bedre kontroll?

Heretter blir smøreskiene forbeholdt "grønt" føre og pudder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er smak og behag...Men jeg foretrekker smøre ski,,,,

De glir bedre en smørefrie,og slipper å høre på susingen fra skiene.

Når jeg skal gå for det meste oppover,,så legger jeg under feller,,slik at på veg ned har jeg blanke ski som glir godt..

på turer der jeg ikke bruker feller smører jeg...Det er som regel ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.