Gå til innhold
  • Bli medlem

Trasé fra Veotindmassivet og ned i Veodalen


Valencia

Anbefalte innlegg

Annonse

Denne ruta har jeg benyttet mange ganger på vinteren. Første gang var min yngste sønn på ti år med da vi dro ned der på ski. Hvis snøen er steinhard, kan en til en viss grad benytte steinrøysa øst for snøbakken. Dette er en mye raskere vei mellom Glitterheim og Styggehøbreskaret enn kvistaløypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen ned mot Veodalen på vinterstid består nok først og fremst i rasfaren da det er langt nok og bratt nok til at slikt må vurderes. Ville hatt med øks og kramponger i tilfelle glatte forhold.

For de som er opptatt av 10-metringene skal det sies at Arne Tinderangler har funnet to sterke kandidater ved Østre Mumurutind: en nordøst for Ø1 og en nordøst for Ø2. De sees som korte avstikkere på kartet Valencia refererer til og den ene har hans kalt "nordøst for Ø2".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er opptatt av 10-metringene skal det sies at Arne Tinderangler har funnet to sterke kandidater ved Østre Mumurutind: en nordøst for Ø1 og en nordøst for Ø2. De sees som korte avstikkere på kartet Valencia refererer til og den ene har hans kalt "nordøst for Ø2".

Den førstnevnte er jeg veldig usikker på, er nok i grenseland - den andre er bombesikker med mindre man skal ekskludere topper som ikke består av fast fjell. Har en mistanke om at sistnevnte for en stor del består av "gjenglemt" morenemateriale som ligger i en haug nedi botnen. Om den skal telle med, snakker vi trolig om den minste toppete 2k topp, siden den ligger gjemt og glemt nede i en botn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den førstnevnte er jeg veldig usikker på, er nok i grenseland - den andre er bombesikker med mindre man skal ekskludere topper som ikke består av fast fjell. Har en mistanke om at sistnevnte for en stor del består av "gjenglemt" morenemateriale som ligger i en haug nedi botnen. Om den skal telle med, snakker vi trolig om den minste toppete 2k topp, siden den ligger gjemt og glemt nede i en botn.

Den teller med, topp er topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.