Gå til innhold
  • Bli medlem

Registrering av bestigninger


Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg skriver det ned på et vanlig A4-ark med topp, høyde og dato for bestigningen.

Søndag kl 12??? Trodde du var på Eidsbugarden og besteg 2000 meter topper på dette tidspunktet :D Eller har det dårlige veret jaget deg ned i lavere høyder.

Excel er det suverene hjelpemiddelet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært over 2000 meter akkurat nå, men været har som du antar skremt meg bort fra Jotunheimen. :D

Påsken 2004 har dessverre ikke vært av samme kvalitet som 2003. Jeg har heldigvis fått noen topper denne påsken også. Hadde en utrolig flott tur på torsdag på Heillstugubrehesten, S og Hinnotefjellet.

Det krydde av folk på alle toppene i området; Heillstugutinder, Memurutinder og Hinnotefjellet.

La oss håpe at mai blir en flott måned for samling. Og at Sognefjellsveien åpner snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Excel er det suverene hjelpemiddelet !!

Enig, fungerer helt topp. Trenger ikke noe program til dette. Automatiske funksjoner/oppdateringer lages enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken 2004 har dessverre ikke vært av samme kvalitet som 2003. Jeg har heldigvis fått noen topper denne påsken også. Hadde en utrolig flott tur på torsdag på Heillstugubrehesten, S og Hinnotefjellet.

Synes det har vært en fin påske jeg. Bedre enn dette kan man ikke regne med. Skulle selvsagt vært mye mer nedbør i form av snø, men værgudene spiller ikke alltid på lag med oss snøelskere.

Onsdag var nydelig. Torsdag var nydelig. Fredag var tidvis brukbar, men vind, søndag ble nydelig og ikke minst mandag. En påske med 10 dager full sol er jo unormalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel aldri at påsken 2004 var dårlig. Jeg skrev KUN at den ikke var av samme kvalitet som året før!

Om været var bra fredag kan nok diskuteres. Det beror på to momenter.

1) Hvor i Jotunheimen man befant seg. Det kan være store værmessige forskjeller innenfor et relativt lite område.

2) Hva man subjektivt oppfatter som "godt" vær. For meg som liker å fotografer og filme var været ikke særlig innbydende fredag.

Det viktigste er uansatt at dere hadde en flott påske. For min del var jeg litt uheldig da jeg måtte jobbe en del i påsken....derfor var den ikke like god for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he,

bra på på langfredag? Jeg hadde også kamera i sekken, men tok ingen bilder.

Var på Tverråtindryggen, det blåste elefanter og giraffer (altså mer enn cats & dogs) så vi ga oss på Midtre (skulle ha traversert bort til Store). Men vel nede under 2000m igjen fikk vi bare godvær .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan folk i forumet registrerer topper de har vært på. Hvordan holder dere oversikten?

Selv bruker jeg TurData (se www.turdata.com). Noen andre som bruker dette programmet?

Og så tilbake til tema:

Jeg har laget en database i MS Access der aller topper over 2000 er registrert med høyde, primærfaktor, posisjon, kartblad, område, kommune, bestigningshistorie (med kilder), info og historie vedr. navn og skrivemåter, alternative navn, navnvedtak, bergart og øvrige notater.

I en egen tabell legger jeg så inn mine egne datoer (første og påfølgende besøk), egen målt posisjon, adkomst og hvem jeg var der med.

Access gir gode muligheter for spørringer og rapporter.

For øvrig synes jeg TurData ser fin ut!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.