Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen fine 2-ukersturer?


gobo

Anbefalte innlegg

Hei,

i sommer har jeg to uker ferie og ønsker å ta en lenger gåtur.

Litt personlige data:

> Mann, 24 år

> Bakgrunn fra forsvaret, er i grei form og erfaring tilsier at 3-5 mil/dag med sommerpakning er koselig tempoo, 6 er (merkbart) slitsomt og høyere enn det ikke er morsomt lenger. Satser derfor på rundt 3'ern++.

> Liker ikke "å gå i kø"

> Ikke redd for å gå etter kart (utenom ruter), har gps.

> Trenger ikke steder å fylle opp sekken - drytech holder godt for 2 uker.

> Kan starte fra hvor som helst, men bor på vestlandet om sommeren og kunne tenke meg en start her.

> Går alene

> Vokst opp på fjellet; har ingenting imot topper - men det er ikke noe eget mål for meg.

Er det noen som har noen friske turer å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du skriver start Vestlandet, men drister meg til å foreslå:

Børgefjell..

DNT har vel ennå ikke vært her, knapt folk og du kan jo bytte ut noen tørrposer med potetmos til fisken du må få 8)

Gjør det hele ørlite grann mer spennende.

Holder selv på å lage meg to-fire ukers prosjekt, uten etterforsyninger av noe slag.

Prosjekt 2 blir å få fri fra jobben utenom de tilmålte ferieukene - og det er jo DER problemet ligger.. 8)

Ellers er det jo fullt mulig å bruke opp 2 uker på H.vidda :lol:

Samme prinisippet med potetmos versus vakuummat

Kjøp et oversiktskart og strek opp noen ruter

På kryss og tvers i Jotunheimen

Ikke veldig originalt det her, men du verden, mulighetene er jo uendelige i dette landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.