Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur med overnatting fra Folldal


Skauvill

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt at sommeren må inneholde et par turer med overnatting litt høyere opp enn lokalmiljøet på Toten.

Har derfor forsøkt å sette meg inn i turruter fra Folldalsida av Trollheimen. Turer fra Gudbrandsdalssida er også aktuelt. :shock:

Ser mest realistisk ut for meg å gå dagsturer på 1 til 2 mil med et par overnattinger. Ønsker gjerne å spe på kosten med litt fiske på turen.

Om noen av Dere som leser dette skulle ha erfaringer å dee med meg når det gjelder valg av rute med overnatting ved et brukbart fiskevann, så ville dette være fint. Finnes brukbare kart på nett? Neppe. :)

Skauvill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På inatur kan du abbonere på kart. 100 nedlastinger/utskrifter i løpet av et år for 200 kroner. Flott mulighet til å utvide kartsamlinga uten å bli ruinert.

Hvilket område tenker du egentlig på? Så vidt jeg vet er det vanskelig å bruke Gudbrandsdalen som inngang til Trollheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for karttips. Slett ikke dårlig disse. Kjekt med en oversikt over områdene. Så får jeg heller kjøpe papirkart for selve turen.

Nå mangler bare snøfrihet, feriedager og gjerne noen turløypeforslag. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mener vel egentlig begge deler som mulgheter. Men har vært en del i området Enden til Folldal på fisketurer, og hadde vel hatt lyst til å bevege meg litt innover i terrenget, og da som uerfaren mest mulig kontrolert.

Har vel sett en del forslag til turruter fra Folldal turlag, men har tildels vanskelig for å finne igjen disse stedsnavnene.

Derfor vil det også være vanskelig å se muligheter for fisking underveis. Derfor er turforslag med litt info velkomment for meg.

Joda jeg vet at Oppdal også blir beskrevet som et fint utgangspunkt, så turruteforslag derfra er også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enden" er vel der man svinger av opp mot ringebufjellet, så det blir på gærne sida av riksveien for meg!

Men kan jo anbefale Einunndalen (milelang seterdal, m bilvei) i Folldal, vidre til Bekkelægret (hesteslipp der hvert år) fiske deg innover til elgsjøen, vidre spurte over til orkelsjøene(orkla starter der) - fremdeles ett stykke igjen til oppdal og trollheimen men da er du på vei!! kartbladene her blir da Alvdal, Einunna,Innset og oppdal - før du beveger deg inn i trollheimen.

Trollheimen er full av dnt ruter, så der finner du sikkert endel info.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
"Enden" er vel der man svinger av opp mot ringebufjellet, så det blir på gærne sida av riksveien for meg!

Trollheimen er full av dnt ruter, så der finner du sikkert endel info.,

Folddalen er et paradis av dimensjoner, - du så sikkert filmen om Farkholet og fisking på gammeldags vis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du til Trollheimen kan et godt utgangspunkt være Gjevilvasdalen ved Oppdal. Tror det går båt inn til enden av vannet,(?) og da er du midt i smørøyet. En mulighet kan da være å rusle over til Innerdalen, kalt Norges vakreste dal. Tror det er ok med fiskevann i området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Vil du til Trollheimen kan et godt utgangspunkt være Gjevilvasdalen ved Oppdal. Tror det går båt inn til enden av vannet,(?) og da er du midt i smørøyet. En mulighet kan da være å rusle over til Innerdalen, kalt Norges vakreste dal. Tror det er ok med fiskevann i området også.

Tror ?

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=8370

Rømmegrøt til aftens og overnatting på TT kvartalet ved stranden, kan man få det bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):) Heisan! Her strømmer det på med fristende forslag til turruter. Må sjekke ut disse med hensyn til avstander etc.

Takk så lang! Men fyll gjerne på med flere forslag.

Tror jeg dropper rømmegrøten. Godt er det, men blir litt for glatt i magan for meg.

:-) Ellers kan jeg selv anbefale alle turstier som har kommet på Totenåsen (Østre Toten komune), der er også et eldorado for vandring, men selvsagt helt forskjellig fra å gå i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.