Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg å velge ski!


sigveo

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

På grunn av at de forrige skia mine ble stjålet, må jeg få meg noen nye. Da er det jo greit at ski er billig nå!

Jeg er 182 cm høy og 80kg

Jeg har stått telemark i 10 år, går på topptur, liker meg best offpiste, men tar også en tur innom løypa. Liker meg best i løssnø, men du finner meg nok også ute på ski om forholdene ikke er "til haka i pudder". Jeg har en ganske variert kjørestil, kan ta både lange og korte svinger, men liker spesielt å leke og ta korte hoppsvinger. Føler en må få flest mulig svinger ut av perfekt føre.

Jeg vil altså ha en ski som kan brukes til alt, med vekt på løssnø. Vil helst ikke ha twintip, for det er ikke slik ski skal se ut. Men om de beste skia har det, så får det gå.

Har egentlig runda det ned til Armada ARV, K2 Apache Outlaw og Völkl T-Rock. Er det noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med noen av skia du nevner, men jeg har kjøpt meg K2 seth, som jeg er himla fornøyd med. De forrige K2 skia mine var også helt fantastiske. :D

Har prøvd en del Völkl ski, synes mange av de er stive og tunge? Mulig det bare er de jeg har prøvd da men. :)

Lykke til med skikjøpinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg et par völkl t-rock. Så får vi se om jeg kjøper meg et par feite pudderplanker seinere. Tenkte T-rock passte best for meg, siden jeg vil ha ski som funker på alt, og liker å kjøre litt korte svinger. Har nesten bare hørt gode ting om Völkl. Det er vel uansett slutt på de dypeste pudderdagene for i år :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.