Gå til innhold
  • Bli medlem

Sørlandet i vinterskrud - padletur


Lars

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, fastlandet er veldig nedbygd, men du kan finne mange perler på øyene! Lagde en guide til en del ferskvann her nede for et par år siden (www.padlegleder.no), og her er det også et par fjellvann! :lol:

Nå har jeg lagt ut enda flere bilder og en liten turhistorie på adrenaline.no:

http://adrenaline.no/padle/2008/vinterskrud/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teltet var bare for linsa sin skyld ja :lol:

Har forresten tilgang til ei hytte på Gloppe ved Risøya, her er det flott og hit vil jeg ta med kajakken en gang! Du skal vel sikkert padle litt rundt i dette området fremover du, veldig fint ut mot Lyngør!

Kanskje jeg får noen gode tips fra en padleguide etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

Utrolig fin bildesamling.

Ser gjerne at du legger ut flere av disse slag. Noen komenterer at det er mye bebyggelse her på sørlandet i negativ tone. Jeg synes ikke det er bebyggelsen som trekker ned, men snarere privatiseringen og ferdselen, og da spesiellt i strandsonen og til sjøs. Har møtt mange VILLBASSER i 30 knop+++ i ditto trangt farvann. Fellesferien er et rent HÆLVETE spør du meg. Har en mistanke om at de fleste idioter samles i blindleia om sommeren for "å tan helt ut".

Kontrasten til dette er vinter vår og høst. Da er det utrolig stillt og fredelig og ikke minst vakkert i dette området slik dine bilder viser.

Kjenner meg lett igjen på flere av bildene dine. Blir det blindleia-quiz så kunne vel jeg også ha en sjangse mot fjell-quizz gruppa på forumet. he, he.

Per :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he Mayhassen, husk at det var du som nevnte Oslofolket hvis det skulle bli noe etterspill.

Ellers er det jo hyggelig å "lese" deg her nede i lavlandsområdet på forumet. Mener jeg "ser" deg på 2k nivå stadig vekk.

Selv vurderer jeg å opprette et eller annet for oss lavlandskrabater noe a la 1/4k. Bare sånn for selvtilliten mener jeg. Når en bor i Kristiansand og frekventerer dette området når en er utendørs så må en et stykke inn i landet før terrenget løfter seg såpass mye at en kan snakke med de store gutta. Men når det er sagt, vi har ikke noe dårligere utsikt her nede selv om en ikke er så høyt oppe. 2 km oppe for der jeg bor ligger Sletteheia 277 MOH. Noen har bygget et kjempeflott tårn (ca 10m) slik at en ser over tretoppene, og gir en utrolig fin utsikt i alle retninger.

Per :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he Mayhassen, husk at det var du som nevnte Oslofolket hvis det skulle bli noe etterspill.

Ellers er det jo hyggelig å "lese" deg her nede i lavlandsområdet på forumet. Mener jeg "ser" deg på 2k nivå stadig vekk.

Selv vurderer jeg å opprette et eller annet for oss lavlandskrabater noe a la 1/4k. Bare sånn for selvtilliten mener jeg. Når en bor i Kristiansand og frekventerer dette området når en er utendørs så må en et stykke inn i landet før terrenget løfter seg såpass mye at en kan snakke med de store gutta. Men når det er sagt, vi har ikke noe dårligere utsikt her nede selv om en ikke er så høyt oppe. 2 km oppe for der jeg bor ligger Sletteheia 277 MOH. Noen har bygget et kjempeflott tårn (ca 10m) slik at en ser over tretoppene, og gir en utrolig fin utsikt i alle retninger.

Per :shock:

Det må de tåle :)

Er redd jeg må skuffe deg igjen for du kommer til å "se" meg på 2k nivå veldig snart igjen. Kanskje det kommer en rapport fra et skjær i Oslofjorden til sommeren en gang, hvem vet. Er fint med slike rapporter også, bare med på å krydre forumet det!

Så Lars, du oppfordres til å legge ut flere av dine padlegleder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.