Gå til innhold
  • Bli medlem

Turridning i fjellet


ElinAA

Anbefalte innlegg

Heisann

Interessant forum. Masse å gå igjennom. Lurer på om det er flere hestefolk inne her? Vil anta det, men så ikke noen emner på dette sånn i farta.

Er ivrig turrytter og vil gjerne høre fra flere som rir i fjellet. Jeg for min del har foreløpig bare ridd i nærmiljøet mitt her i Landåsbygda (litt øst for Dokka), men håper på en lengre tur til sommeren. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da, det finns hestefolk her i forum.

Å ri i fjellet er helt fantastisk, men ikke bestandig så enkelt med myr, oppakkning, du må jo også ta gjerde til hestene med osv.

Men å plane noe slikt er spennede!

Jeg red fra to år over Saltfjellet, og det er en helt fantastisk tur som kan anbefales på det varmeste.

Jeg er desverre ikke kjennt i dit området, så vanskelig å komme med tips da.

Lykka til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å bare ha med heller som de går med når de gresser. Binder hestene om natta. Tar lite plass og er veldig praktisk.

Håper på å få ridd deler av Jotunheimstien i sommer. Den går rett igjennom bygda her og er i følge kjentfolk ganske greit framkommelig for hest.

Fint å ha noe å se fram til nå som det laver ned med snø og det er rekordkaldt for årstiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Jotunheimstien. Den er merket fra Oslo via Vestoppland, forbi Snertingdal og videre mot Jotunheimen via Gausdal vestfjell. Søk på Jotunheimstien på internett. Der er hele leden forklart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Anbefaler deg å gå inn på Hest.no - og så på sidene til Torbjørn Andresen som er ekspert på turridning. Han kan "alt" om emnet. Han er også formann/kontaktperson for norges turrytterforening og kan sette deg i kontakt med andre ryttere i samme område som du bor i / vil ri i.

Jeg har bare vært på organiserte rideturer på fjellet - men nå blir det snart egen hest - og da...(men bor mye lengre sør enn deg).

dede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har ventet lenge på at DNT skulle legge ut info om Jotunheimstien, og gleden var stor da de endelig fikk gjort de nå på nyåret og resultatet ble så bra.

Kjenner også godt til hest.no og Torbjørn. Har truffet han og pratet med han ved flere anledninger, en stor forkjemper for turrytternorge.

Har begynt å lage meg ruter på gps`en. Merker at sommeren nærmer seg til tross for DET fæle vinterværet vi har i disse dager. Planleggingen er jo halve morroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.