Gå til innhold
  • Bli medlem

Knakk en ski, hva kjøper jeg nytt?


Banjo

Anbefalte innlegg

Trampet meg en sofa, slik jeg har gjort mange ganger før.. Denne gangen knakk skien.

Akkurat ved skruehullet til helplaten.

Dette var Åsnes Nansen med riva 3 og plater på 12mm. De har tålt det meste i ti år.

Jeg trenger strengt tatt ikke så kraftige ski igjen, bindingene og platene kan jeg sette over på nye.

Noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åsnes Sondre; lett, prisgunstig, pen design, god allroundski. Kan fås med fellelås. Se http://www.asnes.com/ProductDetails.aspx?itemid=28

Har selv både Sondre og Nansen, de overlapper hverandre på en grei måte.

Jeg bruker nok Nansenskiene litt mer selv om de er litt tyngre og stivere, men noen god forklaring på hvorfor jeg gjør det har jeg ikke. Prøver også konas Rago-ski av og til, veldig allround og nesten en slags hybrid mellom Nansen og Sondre.

Har også et par smørefrie Fischer E99, men bruker de sjelden (for mye bråk og dårlig gli, samt BC-bindinger og -sko for puslete etter min mening). Utvilsomt et feilkjøp! E99 er dog allikevel en svært god og populær ski til en grei pris, som selger veldig godt her nordpå. Pen design er det også blitt på den siste utgaven :D

Madshus har også rimelige og gode fjellski, kunne selv godt tenkt meg å prøvd ut ett par smørefrie Glittertind med 75mm tåbinding, og kvitta meg med Fischer-skia

Valgets kvaler; lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.