Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur i Jotunheimen med hund


Wac

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har gått,/kan anbefale følgende tur med hund? Evt. komme med forslag til forbedringer/endringer i ruten. Vi kommer ikke til å gå på bre denne gangen, da tidligere erfaring med hund og bre ikke frister til gjentakelse :shock: Vi er heller ikke så interessert i å gå toppturer i kø med andre, men planlegger en rolig fottur over 10-12 dager. Utgangspunktet:

1 Gjendesheim – Torfinnsbu

2. Torfinnsbu – Gjendebu

3. Gjendebu – Eidsbugarden

4. Eidsbugarden – Skogadalsbøen

5. Skogadalsbøen – Leirvassbu

6. Leirvassbu – Spiterstulen

7. Spiterstulen – Glitterheim

8. Glitterheim – Memurubu

9. Memurubu – Gjendesheim

Tips og råd mottas med takk. Jeg kan heller komme med anbefalinger hvis det er noen som planlegger turer i Nordland eller ski i Lyngsalpene.

Ciao,

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du planer om å ligge på hytter kan vel det by på et lite problem med tanke på din firbente kompis. DNT tillater jo stort sett ikke hunder på hyttene sine. De private er det oftere greit med.

Hadde undersøkt litt godt på forhånd, med mindre hunden din trives ute eller i vedsjul om natten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Wac, tar gjerne imot tips om turer i Nordland!

Tenker i første omgang på tur i skog i begynnelsen av juni med telt, tips der?

Og vet du om hytter det er lov med hund i?

Andre områder i Nordland man "må" besøke? Er fra Rana selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

I Nordland tror jeg det er greit med hund i hele fylket, selv om jeg ikke har sjekket forholdene rundt Brønnøysund. Jeg har selv hund og det er ikke problem i Hemnes, Rana Bodø, Sulis og Narvik TF sine hytter. Enten er det ikke forbud på hytta i det hele tatt, det er et hunderom eller en egen hundehytte slik at allergikere kan ha den hundefrie hytta.

I begynnelsen av juni er det enda sne i høyden, men lavlandet går greit. Jeg ville personlig ventet et par uker og gått Rago-turen fra Lakshola til Storskogvatnet og tilbake over Lillverrivatn-fossen. Fine teltplasser ved hytta til Statskog ved vannet der, bra med fisk i vannet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.