Gå til innhold
  • Bli medlem

Øst for Nøklevann


Bjørnson

Anbefalte innlegg

Langs åskammen øst for Nøklevann finnes en sti. Altså mellom Ødegården og Sarabråten/Mariholtet. Langs denne stien er fryktelig mange middels store trær halvert, med halvparten liggende og slengende ut på stien. Hvorfor? Er det noen som har gått berserkergang med stridsøks og mjød, er det den gammelnorske ursauen, er det en snodig form for uttynning av skogen eller bamse brakar som har sneket seg usett inn i skoven frå svenskegrensa? Finnes det noen god forklaring? Jeg stusset nemlig litt på dette. Om spørsmålet er idiotisk kan man godt svare med spottende & hetsende innlegg. Det gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært der men på skogsveien fra Fjell og ned til Rausjøgrenda. Der lå et stykke svært mange trær kutta og "hevet rundt". En som bor der fortalte det var et uvær tidligere i vinter som veltet flere trær over veien og de ble fjernet av de som bor der for at de skulle komme fram. Trengs det bedre opprydding tar vel rette etat seg av det seinere. Det høres nesten ganske likt ut. Det er jo ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere ganger, blant annet i Fagervannsåsen og innerst i Maridalen. Tror det skyldes at trær som har snø på grenene knekker i sterk vind. Synes det er litt rart at slikt skjer i Osloområdet hvor det er ganske lite snø og sjelden sterk vind.

Jeg har inntrykk av at dette skjer i områder hvor det har vært flatehogst og hvor det har blitt plantet veldig tett etterpå i skrinn jord. Trærne blir svake og knekker lettere enn de skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.