Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Ravneskar 3-manns. Er det noe håp for dette?


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Hei!! Håper noen på Fjellforum har råd eller kan trøste meg. :D Jeg har et Norrøna Ravneskar (3-manns) som jeg kjøpte i 1980. Gammelt med andre ord!! Teltet har vært en trofast følgesvenn i mange år på 80-og begynnelsen av 90-tallet. Etter det har dette teltet kun vært brukt i hagen enkelte ganger av barna. Dette har medført at det en gang ble pakket ned fuktig og ble lagt i kjelleren.

Har et Bergans Tunnel 2-manns til så det er ikke krise, men dette Norrøna teltet var noe av det beste man fikk kjøpt den gangen og er noen større. Kostet skjorta den gangen iallefall...Som dere ser av bildet har det skjedd en katastrofe med belegget. Er det noe håp, eller er det bare å kaste det?? Duken er like sterk og innerteltet er like fint. Håper at det er håp.... :lol:

post-2015-133474517058_thumb.jpg

post-2015-133474517073_thumb.jpg

post-2015-133474517088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan se ut som om teltet ditt har best fremtid som leketelt i hagen :lol:

Om belegget har løsnet fra selve duken er det nok ikke stort å gjøre. Kan ikke forestille meg at det er kostnadseffektivt -om mulig- å legge på nytt belegg.

Men det er jo god lærdom, for jeg tror ikke du pakker ned fuktige telt igjen... I den grad du gjorde det med vilje!

Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest fjellfinn

Hei!! Håper noen på Fjellforum har råd eller kan trøste meg. :D Jeg har et Norrøna Ravneskar (3-manns) som jeg kjøpte i 1980. Gammelt med andre ord!! Teltet har vært en trofast følgesvenn i mange år på 80-og begynnelsen av 90-tallet. Etter det har dette teltet kun vært brukt i hagen enkelte ganger av barna. Dette har medført at det en gang ble pakket ned fuktig og ble lagt i kjelleren.

Har et Bergans Tunnel 2-manns til så det er ikke krise, men dette Norrøna teltet var noe av det beste man fikk kjøpt den gangen og er noen større. Kostet skjorta den gangen iallefall...Som dere ser av bildet har det skjedd en katastrofe med belegget. Er det noe håp, eller er det bare å kaste det?? Duken er like sterk og innerteltet er like fint. Håper at det er håp.... :lol:

Hei, ser det er en stund siden dette tema var aktuellt, men jeg har samme problem med mitt telt, og det ble ikke pakket ned fuktig. det er nok tidens tann, over tid .  Det skulle nok vert luftet uansett en gang i året.   Har du funnet noe imprengnering som virker?    Er jeg intressert å høre. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en del telt som bare har belegg på innsiden av duken. Noen har belegg på begge sider og noen har ikke belegg i det hele tatt.

Hvis du klarer å fjerne belegget på utsiden så kan du kanskje fortsette å bruke teltet i tørt vær.

Eller du kan, hvis du tør, forsøke med strykejern. Kanskje du klarer å smelte belegget fast igjen. 

Strykejern vil nok uansett være siste desperate forsøk når ikke annet en søppeldunken gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.