Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Svalbard 3 (High) - rimelig pris?


Jakob

Anbefalte innlegg

Hej.

Er der nogle som tør give et bud på en god pris på et Helsport Svalbard 3 (evt. High modellen) telt?

I Danmark koster den "lave" udgave 7500 danske kroner. Det MÅ kunne gøres bedre.

Gode bud, evt. links?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel klar over finn.no ?

Legg inn autosøk der så får du e-post når det er noe til salgs. For øvrig ser jeg at prisen ligger rundt 5800 på nye telt her i Norge. Kelkoo - uten at jeg vet at det er billigst.

Et Googlesøk på "helsport svalbard til salgs" kan jo også være et tips :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Kjiver.

Jeg havde netop søgt på Google på fx "Helsport Svalbard", "Helsport Svalbard+best price" osv. men uden det store held.

Jeg synes netop 7500 danske kroner lyder dyrt.

Så allerede din første pris lyder fornuftigt.

Og nej, jeg kendte ikke til finn.no

Tak for linket!

Mvh

Jakov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellsport.no har det til 5.699 her:

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=helsport+svalbard+3&fromform=true

Lykke til! :shock: Jeg har et basecamp svalbard 6, og der går duken fra innterteltet helt inn mot duken på ytterteltet. Dette er jo ikke så bra... Har du vurdert Hilleberg sine modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, ikke endnu.

Jeg har et Helsport Hitra 3 (ligner meget Rondane versionen), men synes det er en kende for lille til vinterteltning.

Men er rigtig glad for teltet - hvorfor Helsport, indtil videre, er mit foretrukne mærke - og Svalbard model :shock:

Har du et godt bud på Hilleberg, som matcher Svalbard modellen?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker nøyaktig som jeg skrev over kan du få treff slik som

http://www.turistforeningen.no/classified.php?cl_id=9430

http://fluefiske.net/forum/index.php?showtopic=21863

Men det er mulig du ikke ønsker brukt telt?

Da kan jo XXL være et alternativ

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt.aspx?id=58092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, jeg er ikke interesseret i et brugt telt (kan ikke komme til at se det, langt at sende telt frem og tilbage mellem Danmark og Norge hvis man er uenige om fejl og mangler osv...)

Men fantastisk pris til 5800 for nyt. Der skal selvfølgelig fragt osv. oveni, men jeg har flere kammerater som tager jævnligt til Norge. Så måske kan det undgås. (men stadig med transport, sparer jeg en del i forhold til 7500 danske kroner)

Og hvem ved, måske kan det findes billigere?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det sige, at jeg skal lægge 20% OVEN I den pris som opgives på et website?

Fx 5800 norske kroner + 20 % ???

Mvh

Jakob

(PS. I Danmark opgives priserne typisk MED moms inkluderet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nrei, du kan trekke fra 20 prosent moms. teltet blir altså 20 prosent under prisen som er oppgitt. men du må trolig legge til den danske momen, når du importerer. i tillegg kommer frakt og avgift tilo dansk tollbehandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trækker 20 % fra og derefter lægger 25 % til, ender du nøjagtigt, hvor du startede. Du har ikke lagt 5 % til. Det gør heller ingen forskel, om du bytter om på rækkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du trækker 20 % fra og derefter lægger 25 % til, ender du nøjagtigt, hvor du startede. Du har ikke lagt 5 % til. Det gør heller ingen forskel, om du bytter om på rækkefølgen."

Det forstår jeg ikke helt.

Norsk moms = 20%

Dansk moms = 25%

Og hvilke 5 % glemmer jeg at lægge til?

Lars, vil du ikke uddybe?

Jeg er selvfølgelig med på, at den danske krone er lidt mere værd end den norske. Men stadig; Et eller andet misforstår jeg vist.

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket momsnivået på www.steggen.no. Der oppgir de alle priser med og uten moms, og forholdet mellom prisene med moms og de uten moms blir 0,8. For å finne ut hvilken pris man får når momsen er trukket fra, må man ta full pris minus 20%. Men denne differansen tilsvarer 25% av pris uten moms. Hvis det var forståelig.

Eksempel:

Full pris i norge: 1000kr

Pris uten moms: 800kr

Differansen er 200 kr.

200 kr er 20% av 1000kr, og 25% av 800 kr. Derfor er momsnivået i norge 25% (siden momsen beregnes ut i fra den "umomsede" prisen), men man må trekke fra 20% hvis man bor i utlandet.

Hvis det var forståelig:)

Jeg aner ikke hva moms og skatteregler er i danmark, men dette kommer i tillegg til prisen uten moms.

I norge er det populært å få utenlandske avsendere til å merke produkter med "gift" for å unnslippe visse skatteregler.

Men det er vel strengt tatt litt på kanten med loven :shock:

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår dig rigtigt, ser regnestykket således ud:

5800 nk med moms

4640 nk uden moms

Dvs, jeg skal lægge 25 % dansk moms til de 4640 norske kroner (som bliver en smule mindre i danske) + told og gebyr for fortoldningen.

Så hvis told sats, fragt og gebyr ikke er alt for dyrt, er der jo stadig et stykke op til 7500 danske kroner.

Er det korrekt forstået?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er så gøy er at hvis du legger 25% på 4640 NOK, så ender du opp med 5800 NOK! Så når du skal regne om fra norsk pris uten moms til dansk pris med moms, må du ta den norske prisen med moms, og regner om til danske kroner.

Frakt/toll osv kommer så i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi sikre på at norsk moms kan trekkes fra ved salg til Danmark? Står det noe sted? Er det et minstebeløp, eller holder det å kjøpe en sjokolade?
du kan fremme et ønske om at butikken skal trekke fra norsk moms på salg til utlandet da mottakerlandet skal innkreve dette landets moms, men......butikken er ikke pliktig til å gjøre dette og mange gidder ikke da dette betyr papirarbeid. forretningen i norge må da søke refusjon fra tollvesenet da de har betalt moms for varen inn til mutikken...you see.. :D de gir selvfølgelig ikke 25 prosent rabatt på for egen regning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både kjøpt og solgt varer på utførsel tidligere.

I begge tilfelle fikk jeg/kjøper ikke rabatt ved handel, men et skjema for utfylling, når man kommer tilbake med stempel fra tollen får man refundert differansen.

Dvs. er du på besøk i et land du ikke skal tilbake til vil det være uhensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handlet ganske mye i utlandet, blant annet fra danske butikker. har aldri hatt problemer. avsender trekker fra dansk moms og tollvesenet i norge legger til norsk moms. det har gått aldeles utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.