Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisert Ringstind1?


4x4

Anbefalte innlegg

Noen som har levert in ringstind1 til Helsport for å stive av nede ved fotenden på teltet? Ringte inn og hørte, dei hadde gjordt det før, med bra resultat. Sitte å vudere noen stomkanter og, på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringstind er ikke og blir ikke noe telt for mer ekstremt bruk. Stormmatter lager ikke automatisk et vintertelt, og dessuten er jo teltet åpent i fotenden for ventilasjon

Helsport har i år kommet med en ny versjon av Stetind. Ta en titt på dette vel ? Burde vel være et alternativ for dem som er i dette segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp sittet å lest bladet her på jobb :) Får ikkje så mye skryt.

Planen var bare enkelt å oppdatere litt det eg har. Noen stormmatter ville vell fått teltet til å henge litt bedre til bakken. Og stive av nede ved føttene, føle det alltid blir litt "pløsete" der.

Stive av fotenden kom på 250-300kr. Stormmattene låg vell på 800-900kr

Vintertelt har eg isfjell 3, kanon helårstelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett Stetind 2 , og det er jo forløperen til Ringting. Jeg har aldri brukt ett Ringtind , men slik jeg ser det har det bare en fordel framfor Stetind , og det er at det er noen få gram lettere. Ellers er det bare ulemper med dette at det ikke er en bøyle bak også på dette teltet. Stetind er derimot ett kjempetelt synes jeg. Lett å slå opp og lett å bære. Men at Stetind 2 er ett 2 mannstelt , det går jeg ikke med på. Jeg bruker det som ett 1 mannstelt.Skal man være 2 , så må man være veeldig gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere Ringstind 2. I utgangspunktet kjøpte jeg det som som en 1-mannstelt, men det var plass til 2 gode venner i det + faktisk også en dachs.

Det var heller ikke så spett som man skulle tro utfra spec'en. Brukte det et par ganger i skikkelig regn og vind på fjellet, og det sto overaskende støtt i vind opp mot frisk bris. Ventileringen var også bra.

Men tilbake til 4x4 sitt utgangspunkt så kan jeg ikke helt se poenget med å sette ekstra stang og stormmatter på det - spesielt siden du allerede har et annet vintertelt. På sommeren ville jeg ikke hatt noen betenkligheter med å dra på fjellet med det slik det er.

Det du evt. kunne ha gjort er å sjekke om du finner en kraftigere stang til det. Ringstind har såvidt jeg husker 9 mm stang. Hva med å se om produsenten (eller Hilleberg for den del) har en kraftigere stang som er like lang ? Dette ville hjelpe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd om mitt Ringstind 2 med stormmatter og er storfornøyd med det. Som det blir sagt så blir det aldri et vintertelt, men det hjelper!

Har i grunnen aldri savnet stang i fotenden, og heller aldri savnet noen sterkere stang. 9 mm funker helt greit, men man må passe på at man trer stengene godt inn i hverandre før man bøyer stangen. Klarte å ødelegge en stang på grunn av at de ikke var tredd skikkelig.

Om jeg skule sendt inn teltet for påsying av matter, ville jeg også ha fått sydd en klaff slik at den store ventilen på inngangsdøren kan lukkes. Det kan nemlig bli for luftig vintertid i vind - er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen. Planen var bare å forbedre det litt for sommerbruk. Vindmessigt trur eg noen matter hadde gjordt susen. Det med klaffen i lufteluka va jo ikkje dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett Stetind 2 , og det er jo forløperen til Ringting. Jeg har aldri brukt ett Ringtind , men slik jeg ser det har det bare en fordel framfor Stetind , og det er at det er noen få gram lettere.

Like viktig er takhøyden, som er full sittehøye for lange personer, i Ringstind. Det er ikke tilfellet med gamle Stetind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.