Gå til innhold
  • Bli medlem

Vigdevann - Trøndelag (februar 2008)


Moose

Anbefalte innlegg

Mandag gikk jeg og to kompiser opp til Vigdevann i Forrådalen øst for Stjørdal for å ta inn på en av de kommunale hyttene av den gode, gamle typen uten strøm (det var et solcellepanel som forsynte et par lamper og en radio, men dette ble minst mulig brukt) og innlagt vann. Værmeldingen var så som så, men vi var innstilt på å ha en fin tur. På vei opp var det lettskya og enkelte vindråk. Da vi kom frem ble det tidlig middag med tilhørende hvil før vi hadde en liten tur i nærområdet før mørket kom. Rype observert :D Kvelden gikk i kaffe kakao og spill før det ble køyetid.

Dagen etter var det ismeiting som stod på programet. Været denne dagen var helt fantastisk. Det var lavtrykk rundt oss, men akkurat der vi var var det blå himmel og solskinn. Rene påskestemningen. Problemet var at av diverse årsaker var ikke fiskeutstyr prioritert, og det eneste vi hadde var snøre og krok. I mangel av mark eller annet agn, søkke, pilkestang og snelle bestod utstyret av krok, brusåpner som søkke, plastsleiv som "snelle" og aprikos som agn. Det ble selvsagt ikke fisk, men moro var det. Det ble en liten "topptur" på en nærliggende haug mens vi ventet på at fisken skulle bite. På grunn av lite bitevillig fisk, og kanskje litt useriøse fiskere, ble snørene liggende til senere på kvelden da vi tok en tur i mørket for å sjekke de. Ingen fisk, men det var en spesiell opplevelse å gå tur i mørket selv om det bare var noen hundre meter over et vann. Tankene gikk til de som gikk i mørket under krigen under helt andre forhold.

Onsdagen var det for min egen del på tide å snu snuten hjem igjen, og de to andre ble med ned for å hente mer mat da turen egentlig bare skulle vare til onsdagen. Hvor lenge de blir er uvisst i skrivende stund. Føret hjem igjen ble etter hvert veldig tungt og det hjalp ikke på at skiene mine ble veldig bakglatte siste timen. Den siste nedkjøringen til parkeringsplassen var jeg helt ferdig i både bein og armer. All honnør til de to andre som delte på å gå i front å lage spor.

Bilder kommer, håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

Noen som vet hvordan forholdene er der oppe nå? Snø? Is på vannet?

Vet det ble brukt snøscooter forrige helg, men har ett håp for neste helg å kunne bruke føtterne og robåt for fiske. Men all denne kulden gjør meg litt urolig for at det skal gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.