Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ren skal en nypussa primus være?


gaardern

Anbefalte innlegg

Pusser dere for svarte livet til primusen ser ny ut? Isåfall, hva bruker dere å pusse med?

Legger ved et par bilder av omnifuel'n min, som jeg mener har fått helt greit vedlikehold.

Noen som har meninger om dette...?

Er det mulig å få den til å se ut som ny igjen?

post-3418-133474516022_thumb.jpg

post-3418-13347451603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pusser min Optimus Nova ganske regelmessig - kanskje fire ganger i året. Det jeg gjør er at jeg skrur den helt fra hverandre, sprayer inn helt i CRC 336. Dette løser opp dritt og er veldig korrosjonsbeskyttende. Så gnir jeg litt med pussefille/papir/q-tip/tannpirker eller hva annet jeg har for hånden. Den går som ei klokke!

Mulig man ikke trenger å pusse den så ofte som jeg, men jeg liker å ta vare på utstyret mitt, da vet jeg at det holder i mange år.

Hvis man pusser kun for at den skal fungere, og gir beng i resten, er det kort sagt bare å pusse det hvor fuelen renner. Hele veien fra flaska og ut dysa... Om brenneren er kullsvart i brenner huset, har ingenting å si for ytelsen.

For å forebygge soting er det viktig å bruke dertil egnet fuel.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.