Gå til innhold
  • Bli medlem

På leit etter lett støvel (Lundhags Scout?)


harding

Anbefalte innlegg

Som emnet sier er jeg på leit etter en lett støvel. M77 funker greit når det er tørt, men jeg ønsker en komfort, støtte, holdbarhet og vanntetthet som overgår det denne har å tilby.

Jeg har da sett litt på Lundhags Scout, er det noen som har erfaring med denne støvelen? Er dette en type støvel som krever mange mil for å gås inn, eller er det bare å tråkke rett i støvelen så passer den perfekt?

Har noen andre forslag så tar jeg gjerne imot, men støvelen må være svart, ha en viss støtte (over ankelhøyde), og bør være lett, tyngre støvler fra feks alfa og lundhags utgår dermed. Støvelen vil bli brukt i allsidig terreng, men vil nok bli brukt mest i myr og skogsterreng, den må også kunne tåle noen fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd Scout, men har brukt Luffar i mange år. Disse er så og si samme sko, men med noe bedre såle på Scout.

Hva gjelder støtte ved tunge bører er dette tilnærmet null. Nesten på samme nivå som snow jogs.

Skal du bære tungt bør du se på noe annet. Om dette ikke er planen funker nok skoene glimrende (gjerne med en bedre såle enn standard flat filt)

La Sportiva Elk er en av de letteste høye fjellskoene med bra støtte.

Du må nesten bare prøve deg fram å finne noe som passer din fot, og ikke høre alt for mye på hva andre anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt modellen scout i ett par år nå, og er fornøyd siden den oppfyller forventingene mine (og de kan være forskjellig fra andres).

Sammenlignet med M77 er scout helt vanntett i nedre del på grunn av cellegummien. De gir litt bedre støtte enn M77, men vil for mange gi for dårlig støtte ved tung bæring. Personlig har jeg fått sterke ankler etter flere år i en av forsvarets maritime spesialenheter, og har aldri hatt problemer med å bære tungt med hverken M77 eller scout. Men her er det selvsagt individuelle forskjeller og behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.