Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering av kortfeller


Garder

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg kjøpt meg nye ski, Åsnes

Amundsen FL, og skal montere kortfelle for første gang. Men, er det en fordel å "mette" skien før jeg legger på fellene, eller holder fellene lenger om jeg kun metter, og vokser glid sonene?

mvh

Garder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Nå har jeg kjøpt meg nye ski, Åsnes

Amundsen FL, og skal montere kortfelle for første gang. Men, er det en fordel å "mette" skien før jeg legger på fellene, eller holder fellene lenger om jeg kun metter, og vokser glid sonene?

mvh

Garder

Du skal ikke mette festesonen. Der skal du slipe med fint sandpapir slik at skismøringen sitter. Hvis du legger på glider her, vil ikke skismøringen sitte. Fellene er et supplement til skismøring, ikke en erstatning. Derfor er svaret det siste, det holder å mette glisonen.

Gratulerer med nye ski, og god tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte Åsnes Amundsen m kortfell i haust, og blei så imponert over systemet etter første tur at det skal prøvast ut slik det kom frå butikken heile sesongen. Ingen fiksfakserier under sålen. Kortfellen rett på. Det er eit interesant eksperiment. Så langt er eg imponert over gli og feste på ulikt føre, også samanlikna med andre med meir vitenskapelig anlagt smøreprosedyre og også til vanlige smørefrie ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.