Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanlig eller oppblåsbar kajakk


kis

Anbefalte innlegg

Hei

Har kano men vurderer også innkjøp av kajakk

Hva bør jeg velge,fordeler ulemper?

Sevylor AF expedisjon hybrid oppblåsbar sammenleggbar kajakk 6000,-

eller

Vanlig kajakk 10-15000,-

Til bruk i stille skjærgård/fjorder og fjellvann ?

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Stearns Cordova oppblåsbar kajakk.

http://www.steggen.no/nettbutikk/oppblasbarebater/stearns-cordova-komplett

Min brukes til fluefiske, og kun det. Min grunn til oppblåsbar var lagring og liten bil. Selv om denne er like kjapp eller kjappere enn tilsvarende plastkajakker så er det alt for mange downs til at jeg velger oppbåsbar igjen.

Skal du padle turer på sjøen, kjøp for guds skyld en havkajakk i plast eller glassfiber. Har du lagring og bil er det hvertfall ingen som helst tvil spør du meg.

Oppblåsbar kajakk og havkajakk kan ikke sammenlignes på noen måte hva gjelder ytelser.

Sist men ikke minst... mye mere jobb med en oppblåsbar hva gjelder tørking, spyling osv. (hvertfall i saltvann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips eg denne, dypt savnet etter eg solgte den til ein fra mandal som skulle bruke den på fugljakt i skjærgården. http://www.flyfishing-adventure.no/index.php?page=kajakk perfekt for korte turer på sjø og i fjell. Trege meg ihel på eg solgte den, ellers kan eg sei at hasle expedition er ein kankende god havkajakk. Tåle bank (plast)

Men daggeren får toppscore hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Backbone til Advanced Elements-kajakker

Du bør absolutt gå for back bone. Dette gjør kajakken stivere og mer retningsstabil. Har hatt min AF Expedition siden juni i fjor. Strålende kajakk med langt bedre padleegenskaper enn mange tror. Har padlet både i skjærgården, på skogs- og fjellvann og på rolige elver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har også hatt min AF Expedition siden mai/juni i fjor. Hadde ingen erfaring med kajakk før dette. Synes den fungerer utmerket, ikke så rask som en fullblods havkajakk så klart, men med relativt god lastekapasitet og veldig stabil til f.eks fisking. Har blandt annet padlet Ålesund - Geiranger i denne kajakken, en fantastisk tur. Se mer herhttp://frinatur.net/?p=19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.