Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye GPS modeller fra Garmin. Hvilken passer best til fjellbruk?


Trollhatten

Anbefalte innlegg

Ser Garmin kommer med 4 nye GPS modeller.

De ser snadder ut, med 3d-kart og greier :?

Modellene har nesten like egenskaper. Det eneste som skiller, ser ut å være "preloaded maps". Hva betyr dette egentlig. Kan man f.eks. bruke sjøkart (bluecharts) på fjellmodellen?

Hvilken av de fire nye modellene passer best til fjellvandring?

Her er spekk-lista fra garmin.com :

https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=145&compare=compare&compareProduct=11019&compareProduct=11024&compareProduct=11023&compareProduct=11022

Når er dem i salg i Norge?

Takker for svar

post-2211-133474515411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du ska la ver å legge ut fristende bilder på forumet. :? Nå har eg kjøpt meg ny gps for noen måneder si, så smokke du opp med 3d kart og greier. hehe, har etrex legend hcx, steinbra gps. Ser utruligt snadder ut dei nye, takk og lov det er mye regninger denne måneden. Ellers hadde det vell blitt spontankjøp i nærmeste framtid. Nei får klare meg med den eg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ska la ver å legge ut fristende bilder på forumet. :? Nå har eg kjøpt meg ny gps for noen måneder si, så smokke du opp med 3d kart og greier. hehe, har etrex legend hcx, steinbra gps. Ser utruligt snadder ut dei nye, takk og lov det er mye regninger denne måneden. Ellers hadde det vell blitt spontankjøp i nærmeste framtid. Nei får klare meg med den eg har

Kjøp ny du, så an jeg kjøpe den gamle litt billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges i Norge nå.

3D kart tror jeg du kan se lenge etter, da dette ennå ikke finnes som Topo utgaver for Norge.

Pre-load maps er jo rett og slett at det er lagt inn kart. (sjø, land e.l. )

Alle modellen er jo å regne som "friluftsmodeller". Og ja, samtlige støtter Bluechart G2.

Den billigste passer helt klart best til norsk turbruk, da du unasett må legge inn norske topo kart om du ønsker kartfunksjon. Litt usikker på om Belanor tar inn samtlige modeller, antagelig gjør de det ikke.

Personelig holder jeg meg til 60CSX enn så lenge. Tross alt koordinater som er det viktigste for min del, og der gjør de fleste en like bra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk!

Det var jo dumt at ikke den viser topo-kart i 3d.

Da faller mye av lysten til å kjøp den. "Prisen" å betale var å gå ned til kun 15 timers batteritid...

Holder heller litt lengre på den gps'en jeg har i dag: Garmin Legend Cx. Den har faktisk over 30 timers batteritid!

Noen som vet om det vil kommer topo-kart i 3d for Norge snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk!

Det var jo dumt at ikke den viser topo-kart i 3d.

Da faller mye av lysten til å kjøp den. "Prisen" å betale var å gå ned til kun 15 timers batteritid...

Holder heller litt lengre på den gps'en jeg har i dag: Garmin Legend Cx. Den har faktisk over 30 timers batteritid!

Noen som vet om det vil kommer topo-kart i 3d for Norge snart?

Lånte hjem Coloradoen i håp om å få ny gps, men leverte den litt slukøret tilbake :D

Batterikapasiteten er elendig(grunnen til at æ leverte den tilbake), skjermen er noe mørk slik at bakgrunnslys blir ofte brukt, noe som gjør at batteriene tappes fort.

Gpsèn er mye diskutert, bl.a her:

http://forum.gcinfo.no/viewtopic.php?f=3&t=32

Må nok enda anbefale 60CSx :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.